Diarree en overgeven .....

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Tara (06-05-2007) heeft afgelopen maandag tot 4x toe overgegeven. Dinsdags ging alles goed, maar gistermiddag kreeg ze op het kdv diarree, haar hele slaapzak en bedje zaten onder :( Gisteravond zat ze ca. 15 minuten na haar badje weer helemaal onder, toen ze in de kinderstoel zat te eten. En rond 2 uur 's nachts werd ik wakker door geluidjes van haar. Ze schokte en het leek alsof ze de hik had. Daarna gaf ze over. Vanochtend brachten we haar naar mn moeder en in de autostoel had ze weer diarree gehad, weer zat alles onder. Dit is de eerste keer dat Tara diarree heeft en overgeeft (na haar babytijd), dus ik maak me zorgen. De HA zei dat ze veel water moet blijven drinken. Welke andere mama's hebben dit weleens/vaker meegemaakt? Kan ik verder nog iets doen behalve vocht aanbieden?

Groetjes,
Shivana

jeeetje die is goed ziek, als het het niet vertrouwt na de huisarts gaan hoor.

maar dat schokken, baart me een beetje zorgen, waren het geen koorts stuipen?

groetjes simone

Hoi Shivana,

Dit lijkt heel erg op de symptomen die Maaike had toen ze buikgriep had. Wij zijn toen op aanraden van het ziekenhuis waar Maaike een nacht heeft gelegen begonnen   met het geven van ORS. Wat ze ook zeiden is dat dit door de meeste kinderen niet lekker wordt gevonden en ze zeiden dat je er dan wat Diaran doorheen kunt doen. Geen gewone diksap omdat ze dan weer te veel suikers binnen krijgen. Wij hebben de ORS gewoon bij de drogist gehaald en de Diaran heb ik bij de AH gehaald. Hij staat bij ons bij de reformafdeling. In de ORS zitten alle stoffen die ze nodig hebben en het zorgt ervoor dat de kindjes niet uitdrogen. Gewoon veel keer op een dag een klein beetje aanbieden.
Wat de huisarts van mijn zusje heeft gezegd is dat je bij buikgriep moet uitkijken met het geven van fruit en van melkproducten dit zou het spugen bevoorderen.

Ik wil je verder veel sterkte wensen helaas weet ik wat het is om te moeten zien dat je kindje zo ziek is. De stuipen had Maaike ook vaak net voor ze moest spugen hoor. Maaike had geen koorts en was tussen de aanvallen door ook wel redelijk vrolijk.

Als je nog vragen hebt dan zal ik proberen te antwoorden.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan