Diarree na bevalling

Hallo allemaal!

Inmiddels ben ik 1,5 week geleden bevallen van ons 2e kindje. Eerst had ik veel last van verstopping icm aambeien. Nu heb ik sinds maandag/dinsdag juist veel last van diarree. En dan echt met buikkrampen enz. Na mijn 1e bevalling heb ik hier geen last van gehad.

Heb al op internet proberen te zoeken, maar kan daar niet een heel duidelijk antwoord vinden. Behalve dat je darmen weer moeten wennen en hun weg weer moeten zien te vinden. Zijn er mensen die dit herkennen van na hun bevalling? Hoelang heb je hier last van gehad? En had je alleen diarree zoals je ook voor normale ontlasting naar de wc moest of ook echt lopen naar de wc?
 
Allereerst, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje ??

Heel vervelend, zelf heb ik ziekte van Crohn en gaat het bij mij echt elke keer een andere kant op, soms dagen niet naar de wc, de andere dag onafscheidelijk van de wc, ik eet dan vooral vezelrijk, hopelijk houd je er niet te lang last van en is het een reactie omdat je darmen opnieuw moeten gaan wennen.
 
Haihai!
Wat toevallig! Ik had dit ook na mn 2e kindje. Bijna 3 weken. Ik heb me er heel erg zorgen om gemaakt. Ik moest ook echt rennen naar de wc. Uiteindelijk n tijdje lichtverteerbaar gegeten zoals rijst, wortels, witlof en heel licht brood enzo. en toen weer rustig opgebouwd en ben een goeie probiotica gaan slikken.

Sterkte!
 
@scavola thanks! Oef dat lijkt me ook vervelend. Ben dit na een paar dagen al beu, laat staan dat het altijd zo wisselend kan zijn?

@Susie, bizar he. Met de 1e nergens last van behalve juist dat ik verstopt zat. Nu begon het ook weer met een verstopping en heel veel buikpijn en ineens slaat het om in diarree en blijft het zo? Had jij hierover contact gehad met je verloskundige toen? Hoop toch niet dat dit 3 weken gaat duren. Gisteren tijdens de voeding m'n kleine man weg moeten geven omdat ik moest gaan. ?

@mamalovesherboys heb je er toen lang last van gehad of was het eenmalig?
 
Oooh hahah. Zo ontploffing heb ik ook gehad. Vreselijk!!!
Vk adviseerde probiotica en gaf aan dat het niet heel veel voorkomt, maar ze het vaker had gehoord.
Eerlijk gezegd zie ik nu al op tegen evt een 3e kind... vond t vreselijk die diaree... en die 1e dagen kon ik t amper ophouden en dus ook 1 keer ontploft.. zo genant!!!!
 
Terug
Bovenaan