diarree pasgeborende...uitdroging?

Haaaaaai Meiden!

Ik ben hier nieuw, ik ben zes dagen geleden bevallen van mijn meisje! Ik word niet goed van de onzekerheid hopelijk hebben jullie tips, ik woon in Israel en alles gaat hier anders en ik weet zo weinig van babys af. Mijn baby was 2750 gram en afgevallen in twee dagen naar 2500 gram.

Ik hoorde dat in Nederland de kindjes elke dag gewogen worden en dat heb ik verder thuis nog niet gedaan. Ze heeft nu al twee of drie dagen echt geel water wat eruit komt. Het is zelfs meer water dan diaree, haar voetjes vervellen ook. Eerst dacht ik dat het door de druiven kwam die ik veel eet. IK ben daar nu mee gestopt en haar poep word ietsjes dikker. MIjn man verdoezelt alles onder het mom van "je maakt je te druk" maar ik maak me wel zorgen nu.... Ik wil ook graag een dokter zien mijn man denkt dat deze poep normaal is bij zo'n kleine baby. Ik weet het niet meer.... Ze drinkt goed elke drie uur en ook steeds een goed gevulde luier. Maar je weet natuurlijk nooit of ze ook daadwerkelijk genoeg drinkt...Wie heeft er tips/ adviezen...?

Alvast onwijs bedankt!

LIefs NOekie

( dit berichtje heb ik ook bij een ander forum gezet maar ik hoop op reacties vandaar...)
 
Hoi,

Een pasgeboren baby valt in de eerste dagen altijd iets af, na ongeveer een week zitten ze weer op het geboortegewicht, da's dus heel normaal. Als je borstvoeding geeft kan een poepluier de ene dag mosterdgeel zijn en de andere dag wat groener of geler. Ook de vloeibaarheid kan varieren van vloeibare mosterd tot wat dikker en sons met sliertjes of witte stukjes (Tja poeppraatje, maar that's me ;-))

Als je baby aan het uitdrogen is zie je dat aan de fontanel, deze is dan ingezakt, je kan het vel op het handje tussen je vingers vast pakken en dan blijft het staan als je los laat. Maar asl je kindje meer dan vier goede plasluiers heeft per dag is er niks aan het handje.

Droge voetjes en vervellingen komen vaker voor bij pasgeboren, gewoon lekker smeren met babyolie.

Geniet van je kindje,

Corine
 
hoi noekie,nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje.
ik ben het met corine van hierboven helemaal eens,alles wat ze zegt klopt in mijn ogen,maar zodra je iets niet vertrouwd direct kontact opnemen met huisarts/consultatiebureau want daar zijn ze tenslotte voor,en beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig.
 
Hoi Noekie,
Ik heb net ook gereageerd op je vraag van 20 aug, dus ik weet dat je borstvoeding geeft. Wat Corine al schrijft is de poep dan vaak dun en geel/oranje of geel/groen. Wat je schrijft herken ik bij mijn zoontje. Sinds een week of twee wordt z'n poep meer groen maar in het begin was het ook oranje. Bij bv hebben de baby's meestal spuitpoep, erg dun dus. Als je dochtertje maar genoeg vieze luiers heeft per dag is er geen probleem hoor!!
Ik hoor ook wel eens dat je kindje bij bv dagen lang niet poept. Stel dat dat gebeurt, geen zorgen maken, is normaal.
Over dat vervelen, mijn zoontje is de eerste week ook heel erg verveld, handen, gezicht enz. Is dus ook normaal en wat Corine al schrijft, gewoon lekker insmeren.
Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan