diarree remmers

Hoi Nathasja,

Ik heb even op mijn bijsluiter gekeken. Ik heb een pakje Diareeremmer loperamide HCI 2mg van de Etos.
Er staat: Bij zwangerschap of borstvoeding... Over het gebruik van loperamide in de zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te kunnen beoordelen. Tijdens zwangerschap alleen gebruiken na overleg met de arts.

Maar hoeveel weken zou je zwanger kunnen zijn? In de eerste paar weken is het vruchtje nog niet met je lichaam verbonden en kan je (denk ik) wel  1 capsule nemen.

Groeten,
Sara

hoi

ik zou gewoon die handel laten lopen want het betekend wel dat er iets niet goed zit in je lichaam!!!
meestal betekend het dat je iets verkeerts hebt gegeten of zo en dan wil je lichaam die bacterien zo snel als mogelijk weg zien te krijgen!
Ik denk dat het beste is om niets te nemen maar wel goed te drinken ivm uitdrogen!

groetjes

Hoi meid,

Diareeremmer is vaak niet goed dit omdat het je darmen plat legt en als je iets van een bacterie hebt blijft deze in de je darmen hangen. Ook zitten er stoffen in waarvan nog niet bewezen is dat deze  niet schadelijk zijn bij zwangerschap of borstvoeding. Als ik jou  was zou ik iets van norrit ofzo of antecabine (of hoe je dat ook schrijft) nemen hierin zit koolstof het is minder  agressief maar het helpt wel, ook even je eten aanpassen en je darmen zijn zo weer de oude. Alleen niet gek kijken als je ontlasting een beetje een zwarte kleur heeft dit hoort komt door de koolstof maar kan geen kwaad.

Ik hoop dat het al over is en dat je het niet meer nodig hebt maar anders kun je misschine mijn tip gebruiken en bij de appotheek of drogist het nog ff voor de zekerhied navragen.

Good luck en gr Bizu

Terug
Bovenaan