Diarree + rode billetjes

Hallo,

Mijn zoon (bijna 3 maanden) had gisteren wel 4 poepluiers en vandaag lijkt het wel diarree, soort natte scheetjes. Sinds vanmorgen (vannacht natuurlijk  1 luier om gehad) ook nog eens rode billetjes. We gebruiken pampers en ik laat hem nooit (muv de nacht)  met een vieze luier liggen, al vanaf het begin niet en smeer 'm sinds vanochtend in  met een dikke lading Sudocreme. Hij krijgt overigens flesvoeding (Nutrilon).

Zou de diarree door het warme weer komen? Herkent iemand dit,  wat heb je gedaan om dit op te lossen?

Dank je wel alvast reactie,
Dorien
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft het dus ook al een paar dagen, vandaag iets minder. Ik laat hem ook nooit met een vieze luier en 's nachts als hij komt verschoon ik hem altijd. Ik dacht zelf misschien dat het te maken heeft met tandjes???? maar weet het eigenlijk niet zeker. Heb er trouwens niets aan gedaan. Dus ik weet eigenlijk ook niet hoe het komt. Mijn zoontje voelt zich verder prima, is niet ziek of zo.

Succes ermee!!

Groetjes
mama van Amir
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft ook nergens last van en is lekker vrolijk, dus vandaar dat er geen alarmbelletjes gaan rinkelen. Ik heb gezocht in het forum onder 'rode bil' en daar kwam ik reacties tegen -inderdaad- over tandjes, maar met 11 weken al ... Ik houd het persoonlijk een beetje op warmte en misschien dat zijn speentje een bacterie betrof waar hij nu zo op reageert (je moet toch wat). Aangezien hij vrolijk is wil ik niet meteen naar de huisarts rennen, zodoende mijn post over dit onderwerp.

Groetjes,
Dorien
 
Hoi,

Er heerst idd een virusje met diaree dus dat kan het zijn. Verder kan het bij kinderen van alles zijn.

Zorg dat hij goed drinkt als de diaree aanhoud.
De verzorging van de billetjes bij roodheid kan je het insmeren met sudo of zinkolie of zinkzalf. Alleen niet dik doen maar heel dun smeren. Het vormt een soort laagje dat de huid beschermd als je het dik smeert dan sluit je de huid helemaal af.

Bij kapotte billen niet smeren maar wat maizena gebruiken. Gewoon het huis tuin en keuken middel. Dat werkt overgens bijna altijd het beste en het snelste. Neemt het vocht op en er zit geen parfum of iets in.

succes
 
mijn zoontje van 8,5 week heeft ook last van erg rode billetjes. Maar de billetjes zijn ook wat kappot. Nu blijkt dat hij een schimmelinfectie heeft!! Hij heeft voor enkele weken geleden ook spruw gehad. Ik heb nu zalf voor op zijn billetjes (voor schimmelinfecties) en het werkt goed. Ik vraag me wel af hoe hij er aan komt. Ik verschoon hem toch regelmatig. Ik laat hem niet in een natte, vieze luier liggen (muv de nacht, want hij slaapt door)
 
Als de dunne ontlasting veroorzaakt wordt door de tandjes, dan zit er vaak ook een hele vieze penetrante geur aan...
Probeer je kindje in ieder geval wat extra drinken te geven. Of bijvoorbeeld iets meer water in verhouding met de melkpoeder-schepjes, zo geeft je ook wat extra vocht en krijgt je kindje wel de normale hoeveelheid voeding binnen.

Groetjes Marieke
 
Even een 'tussenstand'. De rode billetjes zijn bijna weg en zijn diarree neemt al aardig af. Wel nog steeds natte scheetjes. Verschoon  zijn luier vaak, dan maak ik alles schoon, met een tissue dep ik zijn billetjes schoon en daarna sudocrème. Daarnaast  het advies  opgevolgd om hem goed te laten drinken.

Tevens heb ik een andere tip gekregen, deze heb ik zelf niet opgevolgd, omdat zijn diarree bijna weg is. Het water waar rijst in gekookt heeft gebruiken voor het flesje. Het schijnt te helpen en misschien kan ik iemand helpen met deze tip.

Ik moet wel zeggen dat zijn poepluiers wel stinken, maar het kan toch niet zijn dat hij met bijna 3 maanden al tandjes krijgt, of wel?
 
quote: Dorien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-06-2005 23:45:13'));

Even een 'tussenstand'. De rode billetjes zijn bijna weg en zijn diarree neemt al aardig af. Wel nog steeds natte scheetjes. Verschoon  zijn luier vaak, dan maak ik alles schoon, met een tissue dep ik zijn billetjes schoon en daarna sudocrème. Daarnaast  het advies  opgevolgd om hem goed te laten drinken.

Tevens heb ik een andere tip gekregen, deze heb ik zelf niet opgevolgd, omdat zijn diarree bijna weg is. Het water waar rijst in gekookt heeft gebruiken voor het flesje. Het schijnt te helpen en misschien kan ik iemand helpen met deze tip.

Ik moet wel zeggen dat zijn poepluiers wel stinken, maar het kan toch niet zijn dat hij met bijna 3 maanden al tandjes krijgt, of wel?

Mij valt op dat ieder kindje uniek is in zijn/haar ontwikkeling. De ene leert zitten met 11 maanden en de ander kan het al met 6 maanden. Zeker als je een beetje de berichtjes bij het forum ontwikkeling leest zie je daar heel veel verschillen. Ook de periode van het doorkomen van tandjes kan verschillen. Er worden soms zelf baby's geboren met 1 tandje... Wacht het maar gerust af. Misschien kan je wel iets van een tandafdruk zien in het tandvlees; dit is meestal een voorteken. Wees gerust; dat kan er gek uitzien "komt hij dáár door??" maar het tandje komt netjes op de plaats waar hij hoort.
Gewoon afwachten en zien wat er komt. De voortekenen kunnen er misschien al wel zijn, maar het daadwerkelijke doorkomen kan soms wel 1,5 maand duren.
Succes!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan