Diarree van diksap?

Mijn meid heeft na een virus flinke diarree gehad. Nu blijft dit aanhouden, maar is geen virus of bacterie meer (volgens de dokter), maar ze blijft maar poepen. Meestal begint ze met een stevige/brijege luier 's morgens en daarna peopet ze steeds kleine nattige beetjes, tot soms wel 5 keer. Ik ben de wanhoop nabij want haar billen gaan helemaal stuk. Nu probeer ik het dus in de voeding te zoeken.
Ze drinkt graag diksap en kan er wel in blijven lurken.... kan diksap na een diarreetje ook laxerend werken???? Het heeft nooit problemen gegeven in het verleden, ze krijgt het nu zeker 3 maanden. Zou het nu na een diarree en een geprikkelde darm wel kunnen?
Ik las op de site van diksap dat dit niet kan, maar heb in de praktijk wel andere verhalen gehoord.

Wat zijn zullen ervaringen?
 
Ik heb ergens gelezen dat diksap laxerend kan werken. Toen mijn dochter harde ontlasting kreeg van het fruithapje ben ik begonnen met diksap en binnen een dag was het al een stuk beter. Ik heb geen appel diksap gebruikt dus volgens mij kan het ook wel van de andere smaken komen. Ik zou er eerst even mee stoppen. Succes ermee!
 
Diksap werkt absoluut laxerend !
Mijn dochter had er erg veel last van. Ze kreeg soms 4x op een dag schone kleren aan. Ze zat er helemaal onder. Ik bleef met haar aan het douchen.
En ze heeft het nu nog steeds met appelsap. Dat krijgt ze verdund. Ze is 6 nu. En ze kreeg het van alle smaken.
X
 
dank jullie wel, maar ik ben helemaal gestopt met sappen maar dit had geen effect. Waarschijnlijk komt het toch van de tanden! Ze heeft 5 bobbels en nog geen tanden. Rode wangetjes af en toe en ook verhoging. Het poepen is nu minder geworden.... de billen zijn weer dicht... maar we houden het in de gaten.
 
Hou het wel in de gaten. Diksap en andere appelsaphoudende drankjes zijn beruchte veroorzakers van peuterdiarree.
En peuterdiarree is heel lastig. Ze worden moeilijker zindelijk omdat de ze aandrang moeilijker voelen en door de constante diarree kunnen ze voedingstekorten oplopen.
Kan wel een dagje of 4 duren voor de darmen tot rust gekomen zijn nadat je met alle appelsaphoudende spullen gestopt bent. Let ook goed op als je potjes eten geeft. Veel babypotjes bevatten appelsap en kunnen de boel dus ook triggeren (zowel groente- als fruitpotjes).
 
Hier heb ik sinds kort ook alles uitgebannen waar maar iets van appel in zat. Dus ook geen diksap voor mij of andere dranken waar appel in zit.

Er zijn best veel arikelen waar appel in zit, vreemd eigenlijk als zoveel kindjes hier last van hebben.
 
Hier is ook alles weer in ruste. Heb ook al weer wat diksap aangeboden, ze heeft hier niet op gereageerd. We hebben een sterk vermoeden dat haar darmen niet goed konden herstellen door te lage weerstand bij doorkomende tandjes. Sinds we Chamodent van VSM geven, gaat het zoveel beter. Maar voor de zekerheid wil ik water aanbieden omdat dat gewoon voor alles beter is. alleen gruwt ze hier echt van! Kan me voorstellen, vind er zelf meestal ook niks aan. Maar goed.... ga wel even flink doorzetten. Als ze dorst heeft, wil ze wel! En uit een beker drinken vind ze ook geweldig, dan wil ze wel water en kan ze nog smeren ook zonder dat alles vies wordt.

Ik vind het ook heel raar dat die sappen toch in babyvoeding mogen zitten, terwijl veel kindjes er last van hebben. Waarom verbieden ze het niet?
Op de site van diksap staat dat de diarree wordt veroorzaakt door het enzym dat gebruikt wordt bij het persen van de vruchten. Hierdoor komt extra sap vrij. Bij het maken van diksap wordt dit niet gebruikt. Dus hierdoor zou volgens 'Diksap' geen diarree kunnen ontstaan. Ook volgens de huisartsenpost zou dit niet kunnen van diksap.... wie kan mij vertellen hoe het nu werkelijk zit? Want je lest ook nog wel eens dat je juist appelsap moet drinken bij diarree.... nou.... ja..... hoe zit het nu????

@ Dirksmama: jij weet nogal vaak wat.... heb met veel interesse je reacties op andere fora gelezen.... wat voor sap kan ik haar wel geven als het met het water helemaal niet gaat lukken???

xxx
 
Terug
Bovenaan