Diarree: wat eten

HOihoi,
Onze dochter heeft al van zaterdag middag diarree, het zou buikgriep zijn maar het is nog steeds niet over... (Al wel minder!). Dokter is al geweest, we hebben al iets voor haar darmen, etc.
Ik probeer haar steeds wat te eten te geven, maar dat wil nog niet zo lukken. Ze eet wel wat, maar het mag langzaamaan toch meer. Rijst vind ze na een paar keer minder lekker. Beschuit eet ze niet op maar knijpt ze tot moes en veegt ze dan in wilde bewegingen van tafel (hahaha), geraspte appel lust ze niet, wit brood vind ze ook niet geweldig geloof ik, ... Ik wil proberen wat te varieren, maar wat geven jullie?
Groetjes, Esther.

Hoi Esther,

Allereerst wil ik even zeggen... Laat haar eten wat ze wil. Ga niks 'dwingen' en drinken is belangrijker. Maar ik neem aan dat je dat ook al wel weet.

Misschien heeft ze graag een banaan?? Dat stopt ook nog eens.
Of doe een keer iets lekkers op de boterham... ipv bijvoorbeeld smeerkaas een keer pasta ofzo. Niet het beste maar dan eet ze misschien iets.

Of gewoon droge koekjes?

Succes en ik hoop dat ze snel beter is.
Groetjes Kirsten

Wat je ook kan geven is kippensoep of bouillion dat is licht verteerbaar en toch ktijgt ze dan weer wat vocht binnen. En eten is niet het belangrijkste he als ze maar drinken dus als ze niet wil eten dan niet zou ik zeggen.

succes

xx Elly mv Yari

als ik me er even mee mag bemoeien kan je beter geen lichtverteerbare dingen geven want dan blijf je de diarree in stand houden

veel beter is het om bruin brood te geven die nemen nml vocht in de darmen op zodat de ontlasting weer indikt

verder moet je gewoon geven waar ze zin in heeft en idd vocht is het belangrijkst

succes groetjes saskia

tuurlijk mag je dat zeggen maar mijn ervaring is dat zoiets wel erg lekker is dan want als je meteen zware dingen gaat eten is dat ook niet goed natuurlijk

maar goed hoop dat er iig iets is wat helpt.

dit hebebn ze mij verteld tijdens mijn opleiding vp
ik dacht ook altijd dat lichtverteerbaar en rijst en dat soort dingen beter waren maar toen bleek dus dat het niet zo was
en het hoeft niet een donker volkoren boterham te zijn maar gewoon een licht bruine is al beter dan een witte

groetjes saskia

Terug
Bovenaan