Diarree > ze moet op dieet ???

Sorry mamma's ik heb al wat vragen op het forum gezet over de langdurige diarree van mijn dochtertje.

Na een onderzoek van haar ontlasting (kwam niets uit) zou ze op een eiwit, vetvrij en suikervrij dieet moeten van de huisarts!

Dat betekend geen melk en melkproducten, geen vlees, rozijntjes ... ik kan beter zeggen dat ze niets mag behalve de bruine boterham met boter en aardappeltje met groente ,,, dat vind ik TE voor een kindje van bijna 2 jaar.

Ik ben nu gestopt met het geven van melk om te kijken of dit de ontlasting verbeterd. Misschien soya melk overwegen. Ook even geen ontbijtkoek, misschien laxeert dit teveel. Meergranen liga weer wel voor voldoende vezels. Roosvicee stop, en water tussendoor.

Ze heeft nu zeker 8 weken diarree en is verder niet ziek. Ook haar ontwikkeling verloopt goed.

Wat vinden jullie?
 
Misschien moet je 's vragen of je kindje getest mag worden op bijvoorbeeld lactose-intolerantie of andere allergieen. Als daar dan niets uitkomt, dan zou ik eerst een weekje het dieet van de dokter proberen en als dat lijkt te werken steeds 1 ding toevoegen. Misschien in overleg met een dietist? Het lijkt alsof ze ergens op reageert en totdat je het gevonden hebt is het lastig!

succes, Esk
 
Inmiddels heb ik een afspraak met de kinderarts a.s. donderdag. Eens kijken of er niets medisch is, van daaruit wellicht een dietiste. Op eigen houtje uitzoeken wat de diarree veroorzaakt is haast onmogelijk. Heb al zoveel geprobeerd ...

Bedankt voor je reactie.

Gr Esther

 
Ik ken zoiets wat mijn zusje ooklatijd had, zewaswelwat ouder toen. Maar die had uiteindelijk ziekte van krohn of hoe je dat ook schrijft.

Maar zei is naar langdurig aande dunne en van alles van de huisarts gehad te hebben is ze yakult gaan gebruiken en toen ging het over. En als ze die niet nam had ze het weer.

Het is in ieder geval het proberen waard, baat het niet schaat het niet.

Wendy
 
Inmiddels zijn we bij de kinderarts beland ... gelukkig maar want deze arts nam/neemt ons heel serieus en laat allerlei onderzoeken doen zodat we na kunnen gaan of het een intolerantie is, allergie, virus, parasiet, het kan zelfs blaasontsteking zijn ... Al dat gissen en uitproberen heeft op den duur geen nut meer en dat begreep deze arts ook.

Ze hebben 5 buisjes bloed afgetapt, aantal potjes met ontlasting om van alles te testen/onderzoeken. De uitslag is 2 september dus tot zover afwachten.

Inmiddels lijkt het beter te gaan door ons dochtertje maar 1 beker melk per dag te geven. Een wat sober eetpatroon maar ze vaart er wel bij en daar gaat het om.

Gr Esther
 
Terug
Bovenaan