Diarree

Mijn dochter van 10 maanden i nu een paar dagen ziek. Niets ernstigs,gewoon een flinke buikgriep. Ze spuugt veel en heeft diarree. Dat laatste veroorzaakt het probleem dat haar billen steeds roder en rauwer worden. Ik verschoon haar (onder luid protest) zodra ze gepoept heeft (lijkt wel elk uur aan het aantal luiers te zien) en smeer het in met sudocreme of zinkzalf. Het wordt alleen maar erger, heeft er iemand nog een goede tip? Verder geef ik haar regelmatig Orisel junior te drinken, omdat ze zo weinig binnen houdt. Volgens mij kan dit geen kwaad zolang je je aan de gebruiksaanwijzing houdt?
 
Hoi Maartje,

ik zou even naar je huisarts gaan. Hij kan je een speciale zalf geven voor haar kapotte billetjes.
beterschap voor je dochter. Sneu he? Het heerst vreselijk!

Groetjes, Cornelie
 
Goed idee. Mijn kindje reageert erg op zinkhoudende zalf. Ineens had ze niet alleen rode billen maar ook blaasjes. Heb nu rode billencreme van dokter vogel. Ideaal
 
hoi Maartje,
ik zou vaak zonder luir op het kusntje leggen, en dat zou ze lekker vindt.
en geef haar vaak driken. en je kan een eten lepel yoghert in 't glas doen en beetje zout daarin. en je kan geven. en dat helpt ontzeten goed.
er is misschin een tip dat je nog nooit gehoord hebt.maar ja als 't helpt is waarom niet!!!!!!!! toch
als je nog vraagen hebt. vraag maar?
ik ga vaak kijken of 't goed gaat met je dochtertje.

beterschap
groeten Jet
 
Veel laten luchten...dwz zonder luier.
Als de billen kapot zijn helpt zinkzalf sudocreme oid niet meer de tip van mij : geen afveeddoekjes gebruiken maar washandjes (er zijn weggooibare in de handel !!) en lauw water deppend drogen en daarna maizena erop.Bij mijn kind werkte het........omas trucje !! SUCCES !!
 
En na elke schone luier vaseline op de billen. Ik doe dit sinds onze dochter ook hele last heeft gehad van luieruitslag (daarvoor kregen we hormonenzalf van de dokter, het was snel over). Bijna bij elke verschoning iets vaseline en ze heeft nog geen vlekje/plekje meer gehad in een half jaar tijd.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ze was na een weekje weer opgeknapt en dankzij jullie tips (vooral de maizena)verdween de uitslag al snel. Alleen werd ze vannacht wakker...weer alles onder de diarree en de billetjes zijn weer pijnlijk! We beginnen dus met frisse moed opnieuw. Tot overmaat van ramp krijgt ze woensdag prik 4 dus dat wordt weer een lekker weekje...
 
Terug
Bovenaan