diarree

mijn dochter van bijna 6 mnd heeft sinds vorige week diarree. soms 3 keer op een dag. ik heb niet het idee dat ze ziek is of er last van heeft. het vreemde is dat dit ook niet stinkt dus ik merk het pas als ik weer ga verschonen. uiteraard kijk ik nu ff vaker of het weer raak is. weet iemand of dit door tandjes kan komen, ik heb wel eens zoiets gehoord. of is het een virus ofzo? moet ik haar nu meer te drinken geven, en misschien ff stoppen met fruit ? ivm laxeren
alvast bedankt
 
Ik heb ook net een paar dagen een buikgrieperige dochter (7.5 mnd) gehad. Bij haar was het een buikgriep volgend op 2 tandjes. Verder gaf ze flink over en waterdunne poep, het liep zo haar luier uit. Ik ben tijdelijk gestopt met warm eten en fruit, en ben terug gegaan op het volledig flessenschema (6x 200 cc), en tussendoor nog ORS-water. Dat is poeder opgelost in water (Frisomed te koop bij drogist) en helpt ervoor dat je kindje niet uitdroogt. Verder staan er het telefoonnummer van de Friso kindervoeding op en die hebben mij met advies geholpen. Blijven drinken is het belangrijkste bij diarree. Als je kindje genoeg natte luiers heeft, niet suf of wazig is en geen ingetrokken fontanel heeft, dan is er waarschijnlijk geen uitdrogingrisico. Maar altijd goed in de gaten houden bij spugen en diarree.
Verder hoor ik van heel veel mensen dat er een buikgriepvirus rondwaart, mijn hele familie heeft elkaar al besmet in elk geval...wij hebben allemaal al plat gelegen.

Succes, Francine.
 
Terug
Bovenaan