diarree

Hoi,
Ons dochtertje van 16 weken heeft nu al een week diarree. In het begin waren het twee luiers per dag (normaal 1 in de week!!), maar sinds twee dagen spuit ze haar luier na elke voeding vol.
Hopelijk zitten jullie nu niet net te eten, maar de inhoud van de luier ziet er slijmerig groen uit. Nu las ik in het beroemde Spock boek, dat dat komt omdat de gal nog geen kans heeft gehad zijn werk te doen en dat het dan met name onverwerkte voeding betreft.
Toch maak ik me wel wat zorgen, omdat het er zo zorgelijk uitziet, om zo maar te zeggen.
Ze drinkt verder prima, plast goed en is vrolijk.

Heeft een van jullie zoiets al mee gemaakt?
Meer info is welkom!!

Groetjes
Freddy
 
Als je twijfelt, bel dan even je huisarts of het cb. Niet te lang met je twijfels rond lopen, en als het niets bijzonders blijkt te zijn ben jij weer gerustgesteld.
 
Heb het cb al gebeld, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Ze zeggen dat ik me geen zorgen moet maken, maar het ziet er toch ewl erg vreemd uit, vind ik.
Ik kan de huisarts ook nog wel bellen, maar vraag me af in hoeverre hij hier ervaring mee heeft. Volgens mij heeft een cb hier mogelijk nog wel meer kennis van dan een huisarts.
 
Mijn ervaring is dat hij dan wat last heeft gehad van krampjes. Misschien eet jij iets anders? Het is bij ons wel afgelopen na 1 of 2 luiers die groenig zijn.
Als het cb zich geen zorgen maakt en je kind is blij zou ik me ook niet al te veel zorgen maken.
 
Hoi Freddy,

Als je kindje verder nergens last van heeft zal het wel meevallen. Kinderen poepen in alle kleuren, maten en structuur. Misschien iets anders gegeten ofzo.

Maar zodra je twjifelt zeker ff naar de dokter gaan zoals hier boven al stond ook al is het allen voor je eigen gevoel.

Oja er heerst hier wel buikgriep misschien dat dat het is?

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Freddy

Mijn dochter Julia heeft precies hetzelfde, nu al bijna drie weken! Ze poept na elke voeding, soms geel, soms groen - maar er zit altijd slijm bij. Omdat ik me zorgen maakte, heb ik het laten onderzoeken via de huisarts. Maar het lab kon niets bijzonders vinden. Ze maakt verder ook een levendige indruk, drinkt goed etc, dus echt verontrustend vind ik het niet - maar ik blijf het raar vinden dat het maar niet overgaat. Helaas kan ik je dus niet helpen, maar hoop ik net als jij op goede tips/adviezen..

Grtjs, charlotte
 
Terug
Bovenaan