diarree

Mijn dochtertje van anderhalf heeft al zeker twee weken diarre, en eigenlijk maar 1 en soms 2 keer op een dag. Dus eigenlijk niet veel maar zo dun soms gewoon waterig en zit alles onder.
Het verschonen vind ik dan nog niet eens het ergste maar omdat ze het nu al zolang heeft maak ik me een beetje zorgen.
Verder heeft ze geen last en is gewoon vrolijk, ook eet ze normaal.
Wel begint ze natuurlijk vanwege de leeftijd steeds meer onze dingen te eten zou de overschakeling te vlug gaan ondanks ik het langzaam opvoer.
Ook tandjes heb ik al aan gedacht maarja meer als twee weken diaree??
Kent iemand dit en gaat het vanzelf weer over!!

Alle reacties zijn welkom.

groetjes Josje en haar oogappeltje
 
Hoi,

Mijn zoontje Thijmen heeft dit gehad toen hij een maand of 4 was.  Het had bij hem ook helemaal niets met tandjes krijgen te maken. Ik moest in die periode ook naar het bureau en zij zeiden dat  dit geen echte diaree  was. Echte diaree houd in dat ze meerdere keren  per dag  dunne ontlasting hebben en met meerdere keren bedoelen ze dan ook echt vele luiers. Ik weet niet of dit ook zo is bij kindjes van een jaar maar dat zal toch wel. Als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd het bureau of even de dokterasistent bellen. Zij weten het vaak ook wel.

Liefs esther
 
Hi,

Drinkt ze toevallig veel appelsap??? Dit is behoorlijk laxerend, en kan dus ook voor diarree (of beter gezegd: dunne ontlasting) zorgen.... De echte diarree is meestal meerdere keren per dag en hebben ze ook aardig zere buik van....

Misschien kan je even bijhouden wat ze normaal per dag allemaal krijgt en of er een verandering in de ontlasting te merken is (dikker, dunner, meer stank etc) Zo zou je kunnen kijken of het met de voeding te maken heeft.

Groetjes Nynke
 
hoi josje,

mijn zoontje heeft dit ook al een aantal maanden het is soms erg dun en soms met stukjeser in.  en loopt langs zijn pijpen naar beneden en dit soms 3x per dag en de stank is echt verschrikkelijk soms heeft het de hele dag nodig om zijn kamer te ontluchten.
maar zelf heeft hij geen klachten en is gewoon erg vrolijk.
nu ik hem spa clear suikervrij geef lijkt het wat minder en heeft hij het nu om de dag.
maar ik probeer hem gewoon heel varieerend drinken te geven maar het meest die spa clear.
succes er mee want het is niet echt leuk want je blijft wassen en de vlekken krijg je er ook soms nog eens slecht uit.

gr moni
 
Hoi allemaal en bedankt nog voor jullie reacties.
Ze drinkt geen appelsap maar wel tegenwoordig van die vruchtendrankjes in die pakjes voor peuters.

Ook drinkt ze diksap en misschien is dat het wel want voorheen dronk ze alleen water en thee maar dat is ook zo saai.
Welke drankjes zou ze wel kunnen hebben.
Ik ga zeker een keer de creatil clear proberen.

doei.
 
Terug
Bovenaan