diarree

Mijn dochtertje heeft al een paar dagen last van diarree. Ze is verder niet ziek, eet goed, drinkt goed. Zit lekker te spelen, is vrolijk. Alleen, hoe zorg ik ervoor dat haar ontlasting weer wat dikker wordt.
 
Banaan heeft een stoppende werking. Ook geraspte appel met een beetje kaneel zou helpen.
Daarnaast  de vruchten- en diksapjes (als ze die krijgt) even tijdelijk stoppen en proberen hiervoor water of thee in de plaats te geven. Want ook de sapjes hebben een laxerende werking.
Je geeft al aan dat ze voldoende drinkt. Hou de plasluiers in de gaten en als het meer dan een paar dagen aanhoudt, bel dan even met de huisarts. Een paar dagen diarree kan voorkomen, maar het moet niet te lang aanhouden.
Als je het vermoeden hebt dat ze weinig of niet voldoende vocht binnen krijgt, geef dan ORS. Dit zijn hydratatie zouten en suikers om uitdroging te voorkomen.

Sterkte!
 
Hallo Sandra,


Er is ook roosvicee stop, mischien helpt dat.  ORS is ook goed om uitdroging te voorkomen, die is ook in smaakjes te verkrijgen bij drogist of apotheek.

Hou wel in de gaten als er verhoging/koorts is direct aan de bel trekken bij de  huisarts, ook als je het niet vertrouwd.

sterkte...

groetjes Anna
 
Hoi,

Bij ons "heerste" ook diarree... Verder idd weinig last (beetje buikpijn) maar verder niet. Het duurde ongeveer 4 á 5 dagen en toen was het ook gewoon weer over. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij je dochter is.

Mijn vader zweert trouwens ook bij roosvicee stop haha

Nou succes

Groetjes
wendy
 
Kleine toevoeging:
gewone rijpe bananen hoeven niet stoppend te werken, zit net als in ander fruit ook vezels in (die normaal gesproken juist laxerend werken). Onrijpe kunnen wel stoppend werken.

Als je niet weet wat de oorzaak is en het gaat niet over na een paar dagen zou ik toch even bij de ha langsgaan, diarree geeft toch aan dat er iets niet helemaal in orde is.

Sterkte ermee, Joke.
 
Terug
Bovenaan