diarree

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje heeft sinds twee dagen diarree. Echt zo erg dat het overal bij langs loopt (lekker smakelijk).
Wie weet wanneer je hiermee naar de dokter moet gaan? En wat kun je en moet je doen als je kleintje diarree heeft?

Groetjes

hoi

jens heeft al een paar weken diaree
je moet ff opletten dat hij veel drinkt
en even zn plasluiers in de gaten houden
op het mom dat die allebei minder zijn
dan kan je even de dok bellen
het kan zijn dat er tandjes onderweg zijn
of een virusje in zn buik, dat had jens,
en daar doen ze niks aan
mischien wat nutrix geven, dat verdikt

Zelf ga ik als het langer dan een dag of 3-4 duurt naar de huisarts (of ik overleg even telefonisch met de assistente). Belangrijk is dat je kindje genoeg drinkt/ plast (mijn huisarts zei bij diarree minimaal twee volle luiers per 24 uur) en dat hij levendig is.
Mocht hij slap/ suf worden of vertrouw je het niet? Bellen! Gewoon even langs gaan, mijn huisarts doet nooit moeilijk bij de kleintjes.
Ik ben bij de middelste wel eens geweest op vrijdagmiddag voor de Carnavalsvakantie geweest, de huisarts had zijn koffers al gepakt om te gaan skien maar liet ons toch nog even komen. Ga ik zelf ook rustiger op vakantie waren zijn woorden. Hij had ons ook naar de huisartsenpost kunnen sturen.

Judith

Hoi,

Mijn dochtertje (vandaag 5 maanden) is al 3,5 week aan de diarree. Ik ben al 4 keer bij de huisarts geweest maar er komt niks uit. Ontlastind is al nagekeken zitten geen bacterieën o.i.d. in. Ik moet nu wachten tot ze in totaal 6 weken aan de diarree is en dan worden  we waarschijnlijk doorgestuurd naar de kinderarts. Maar het is toch niet normaal dat het zo lang duurt?

Gr. Debra

Terug
Bovenaan