diarree

hallo allemaal,

heb een vraagje/probleem.
mijn zoontje van bijna 1 jr is al 2 weken aan de diarree. eerst dacht ik dat het van de prikjes was, die hij 2 weken geleden heeft gehad, maar nu nog last daar van hebben...?? ben al naar de huisarts geweest en moest zijn ontlasting op kweek laten zdetten, moet vrijdag daarover terug bellen wat er uitkomt...
misschien is het ook wel zo dat hij kiesjes krijgt (heeft al 8 tanden), maar kan je daar 2 weken last van hebben?
normaal slaapt hij altijd tot 7.30 uur en nu is hij wakker om 6.15 uur en zit er helemaal onder (van onder tot boven)...heel zielig.
hebben jullie misschien iets wat kan helpen tegen diarree? ( krijgt banaan en heeft ook pilletjes van vsm en roosvicee stop)

Ik kan je helaas niet echt verder helpen. Marissa heeft een maand geleden ook ongeveer 2 weken diarree gehad. Wij moesten toen roosvicee stop en banaan geven. Ook witbrood kan nog helpen. Het is heel vervelend. succes met je mannetje.

Hoi Louise,

Banaan is niet van bewezen dat het een stoppende werking heeft. Het CB adviseert om het niet te gebruiken. Je moet sowieso ORS halen (bij apotheek) tegen uitdrogen, gewoon voor de zekerheid. Verder is drinken het belangrijkst. En let er op dat je kindje niet duf wordt en blijft plassen (kan je plaszakjes voor halen bij apotheek)
Als je tips wilt kun je nog beter CB bellen, zij hebben ervaring met kindjes/baby's. Bij ons ten minste wel, schijnt ook nogal eens te verschillen.
Succes ermee, hopelijk is hij/zij (sorry even vergeten) snel beter.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan