Diastase vraag

<p style="text-align: center;">Iemand met ervaring waarbij de diastase na 4maanden alsnog ging sluiten? </p>

Gezien je 4e topic over dit onderwerp binnen ong 1 week zou ik echt adviseren je onzekerheid en vragen bij je huisarts / verloskundige / fysio neer te leggen!

Wat Ananasss zegt, inderdaad. En vertrouw dan ook op hun expertise, ze zullen je heus niks wijsmaken alleen maar om van je af te zijn, dus als zij zeggen dat het goed komt:  laat je zorgen los!

Mijn eigen ervaring is dat het lang duurt, en dat je moet oefenen. Bij mij zaten er ongeveer 2 vingers tussen, nu nog 1. Na 6 jaar.
Zoveel last had ik er niet van behalve dat ik de eerste 2,3 jaar bv niet mijn kind op mijn schouders kon doen, niet genoeg stabiliteit.
Zoek een goede bekkenbodem-therapeut of fysio. Als je een paar keer geweest bent en het helpt niet, zoek dan een andere. Want de juiste oefeningen helpen echt.
Een oefening die mij hielp:
* Ga op je rug liggen op een matje, met je knieen opgetrokken
* druk je onder-rug in het matje
* knijp je billen samen alsof je probeert iets op te pakken met je billen, kantel tegelijk je bekken en voel de spanning in je buik.
* ontspan en herhaal.
Zie allerlaatste van deze oefeningen:
https://www.healthline.com/health/fitness-exercise/anterior-pelvic-tilt-exercises#pelvic-tilt

Terug
Bovenaan