Diastase

<p>Hallo,</p><p>Ik ben 13,5 weken geleden bevallen en heb nog een diastase van ong 2 cm als ik sta. Als ik lig en aanslaan komen ze wel samen maar kan er dan vingerkoothe induwen. Hoelang duurde bij jullie tot je diastase gesloten was? </p><p> </p>

Niet wat je wilt horen... Ik ben ruim een half jaar geleden bevallen. Bij mij is de diastase helemaal niet weg gegaan. Bij mij is hij wel een stukje breder, ruim 4 cm bovenaan, 2,5 cm onderaan. Dichtgroeien zal volgens de fysio niet meer gaan gebeuren. Ik heb sinds kort oefeningen van de fysio gekregen om de juiste spieren sterker te maken. Dit omdat ik het hinderlijk vond om geen/weinig steun meer te hebben vanuit mijn 'core'. 
Aangezien het bij jou minder breed is en je bevalling nog niet zo lang geleden is, kan het best zijn dat het nog dichtgroeit hoor. Dat was bij mijn zus ook zo. Maar het hoeft dus niet. En ook dat hoeft geen probleem te zijn. Ik mag er vrijwel alles om doen van de fysio, als ik het maar op de juiste manier doe. Met name bij tillen moet je even oppassen. Als je er verder geen klachten bij hebt, zou ik het nog even aankijken. En anders even langs de fysio voor advies.

Terug
Bovenaan