Diastase

Na 4 maanden mensendieck blijken mijn buikspieren toch echt niet vanzelf terug te gaan(er zit nog zo'n 4 cm tussen over een lengte van 10cm).

Kan alleen verholpen worden met een operatie,dan naaien ze mn buikspieren aan elkaar nu naar de dokter om te kijken hoe en wat.

Via internet al vernomen dat het niet vergoed wordt, wordt een buikwand correctie genoemd, ondanks dat het medisch is....

Raar land leven we toch, mensen met ernstige overgeicht door eigen toedoen krijgen het vergoed, maar gezonde jonge mensen die een 10 ponder hebben gedragen en nog elke dag last van hun rug/ buik hebben,moeten de volle mep betalen. Zo'n 5000 euro!

Ben je lekker mee dat je dat niet vergoed krijgt. Heel raar inderdaad! Ga je het nog wel laten doen dan of niet? Wordt vast eerst even sparen...
Mijn buik ziet eruit alsof ik heb meegedaan aan obese, overtollig huid wat er niet uitziet terwijl ik geen grammetje vet op m'n lichaam had en en nog steeds niet veel heb na de zwangerschap. Dat komt ook nooit meer goed tenzij ik het operatief laat doen. Operatief vind ik sowieso geen optie want in de toekomst wil ik meer gezinsuitbreiding. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ook dat niet vergoed wordt terwijl ik er wel last van hebt (m'n navel zwiept zo'n beetje alle kanten op). Heb het voor m'n kleintje echt wel overgehad hoor maar vervelend is het wel..

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie steun.

Ben naar de huisarts geweest en hij heeft me doorverwezen naar de chirurg. Kan over een maand of twee terecht en dan gaan we foto's maken, kijken wat er te corrigeren valt. Of het vergoed wordt, moet ik nog indienen. Wil het sowieso laten doen.

Eerst nog beslissen of we een tweede kindje willen. Aangeraden wordt om er niet al te lang mee te wachten. Omdat mijn rug anders nog langer te lijden heeft, maar weet het echt nog niet.

@ Vinka, sluitlaken heeft idd geen zin meer :(
@ Puck, ja elke dag last van n'n rug, kan elay niet lang optillen, kan niet sporten, darmen zitten vaak in de weg.
Het komt ook niet heel vaak voor. Als je op internet zoekt, vind je wel meer vrouwen die het hebben.

Terug
Bovenaan