Die laatste fles.....pfffff

Hallo moeders!

Hebben jullie nog tips???

Ik vind die laatste fles van 23.00 à 23.30 zo vermoeiend. Normaal ga ik rond 22.00 uur naar bed, maar nu moet ik "opblijven" voor die laatste fles. Soms zet ik mijn wekker maar dan slaap je een uur en dan moet je er weer uit. 's Ochtends om half 5/5 uur dan is ze d'r weer.

's Middags naar bed is helaas geen optie, omdat ik een nog een dochter van 4 jaar heb. Deze week vakantie dus helemaal geen rust....

Hoe doen jullie dat?

Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Bij ons maakt het niets uit of ik de fles om 22.00 uur geef óf om 23.00 uur.
Wel maak ik lenn dan altijd eventjes wakker. Geef ik de fles om 22.00 uur dan slaapt hij lekker door tot 8.00 uur. Geef ik de fles om 23.00 uur dan wordt hij om 6.00 uur wakker. Raar maar waar...

Misschien een keer het proberen waard?

Hoi,
wij hebben hier de afspraak dat papa alle late voedingen doet, behalve als hij avonddienst heeft, dan is hij werken. Doordat hij de late fles deed, kon ik op tijd naar bed. En dan bedoel ik ook echt op tijd, zo rond 20.30 uur. En dan deed ik de nachtvoeding. Daardoor konden we allebei een fijn aantal uren slapen. De ochtend voeding deden we wisselend. Als ik al wakker was deed ik hem en anders hij.
Verder hebben we langzaam aan de late voeding steeds iets verder naar voren geschoven. We hebben dat per 15 minuten verschoven. Nu zitten we al een week of 6 denk ik op 21.30 uur de late voeding.
Hoe oud is je kindje eigenlijk? Quinn is nu 4 maanden.
Groetjes Veerle

Hey Sandra

Ik herken het helemaal! Hier precies hetzelfde! Isa heeft ook de laatste fles rond 23.30 uur en dan om half 5 weer. Helaas slaapt ze na de fles van half 5 ook nog eens slecht in, waardoor ik vaak tot half 6/zes uur bezig ben haar in slaap te krijgen. En dan is mijn dochter van 3 meestal een half uurtje later ook weer wakker , waardoor ik ik verder niet meer kan slapen. Gister heb ik geprobeerd de laatste fles wat te vervroegen, zoals iemand hier al tipte. Tegen elven de fles gegeven, maar die dronk ze niet helemaal op. En toen kwam ze om 3 uur weer!! Huh?! Ik heb haar alleen speen gegeven en tot half vijf gerekt, maar dat is ook geen optie om elke nacht toe te passen. Het klinkt als een dooddoener, maar volgens mij moeten we toch nog ff wat langer geduld hebben....... ... en het is misschien idd een optie om je man de laatste fles te laten geven. Dan kun jij wat langer slapen?!!

Ik kijk nu ook al uit naar het moment dat Isa wat langer gaat slapen snachts. Ze lijkt nu niet langer dan vijf uur zonder voeding te kunnen. Ik vind dat best wennen omdat mijn eerste dochter al na 2 weken nachten maakte van +/- 7 -8 uur. Achteraf gezien dus echt een luxe!!

Sterkte en hopelijk maakt Madeleine snel wat langere nachten, zodat jij wat meer kan slapen!

Grt, cee

Wij gaan ook altijd eerder naar bed. Dus doen de laatste fles rond half 9 a 9 uur. Dan komt hij 's nachts tussen 3-4 uur. Om 6 uur gaat bij ons de wekker. Na de nachtfles slaapt hij door tot 7-8 uur.
Met die late fles van 23:00 uur wordt hij ook wakker tussen 3-4 dus wij wachten er niet meer op

Heb er eigenlijk geen probleem mee, moet me zelf om 24.00 uur dwingen om naar bed te gaan  en dat terwijl hij rond 3 uur en vroeg in de ochtend ook nog komt.

Groetjes
Chris

ik ben vanaf deze week begonnen om de fles om 22.00 uur te geven.
want ook ik was erg moe tegen 23.00 uur (ik gaf om die tijd ook de laatste fles)
maar nu zijn we begonnen om de fles om 22.00 uur te geven en ik moet zeggen dat het erg goed gaat dus misschien moet je dat proberen, mijn zoontje is trouwens nu 12 weken.

veel succes

groetjes chantal   mv stef 27 02 2007

Bij ons is het weer anders, Damian wil namelijk niet slapen na zijn fles van 19.30 uur! Hij blijft dan wakker (valt af en toe in slaap) tot na de laatste fles tussen 22.30 en 23.00 uur.
Hem in de tussentijd in bed leggen heeft geen zin want dan is hij alleen maar kei hard aan het huilen. Maar als hij om +/- 23.00 uur naar bed gaat slaapt hij meteen en wel tot 7.00 uur of zelfs 8.00 uur! Maar ik zou ook wel graag willen dat hij om +/- 20.00 uur ook even gaat slapen dan heb ik wat meer aan mijn avond (of is dit egoistisch ?)
Dus je ziet maar het is altijd iets!

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan