Die stomme ovulatie testen! ?

<p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #030303; color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Ik snap er niets meer van! Door een trauma kunnen wij maar 1x per ronde seks hebben.. dit keer hebben we ook 2x aan zelfinseminatie gedaan. Ik heb daarbij ovulatie testen gebruikt in combinatie met de app op mijn telefoon met de verwachte ovulatie datum. Voorgaande maanden waren mijn cyclus: 28, 29, 32, 31, 28, 29 dagen De eerste dag van mijn menstruatie was 27 november, en volgens de app had ik afgelopen maandag m’n eisprong moeten hebben en dus ultra vruchtbaar. Maar de smiley bleef uit, en de streepjes werden niet donkerder.. op 9, 11 en 13 november hebben we geïnsemineerd / het gedaan. Maar ik bleef super lichte streepjes houden bij alle testen, zowel ‘s ochtend als ‘s avonds. Heb ik nou voor het aller eerst in mijn leven geen ovulatie gehad?</span></p><p>Daarnet nog even een test gedaan en het bleef een normaal streepje, zeker geen donkere! <br /><br /></p><p>dank jullie wel </p>
 
Wat vervelend dat je zo weinig pogingen kan ondernemen en daardoor zo precies moet timen.

Hier helaas ook geen positief verhaal over ovulatie testen. Voor mijn zwangerschap (waar we drie jaar op moeten hebben wachten) had ik nog nooit een positieve ovulatie test gehad. Mijn cyclus was onregelmatig, maar al deed ik iedere dag van de maand een ovulatie test, ik kreeg nooit een positieve test. Zeer frustrerend. Gynaecoloog heeft op een gegeven moment dus ook aangeraden om met de testen te stoppen. Wij zijn toen over gegaan op iui. Op de echo's waren gelukkig wel eisprongen te zien.

Heel veel succes en anders zou ik zeggen, vraag advies bij de gynaecoloog hoe je dit het beste kan aanpakken.
 
Vervelend inderdaad! Toevallig is er gister een soms gelijk topic geopend. 
Ik heb ook nooit donkere strepen op de ovulatietesten gehad, maar een, in verhouding, donkerdere streep dan andere dagen, betekende voor mij wel mijn LH piek, ook al was de streep nog heel licht. Wie weet geldt dit ook voor jou? 
 
ach, voor jou ook zo vreselijk.. 3 jaar moeten wachten.. ? dankejwel voor je berichtje, misschien is het dan inderdaad ook zo bij mij! 
Ja.. het gekke is dus dat ik al maanden test en ook overduidelijk de ovulatie kan vinden. Maar nu ineens niet meer en dat maakt je dan toch wel onzeker! 


zeker ook omdat het insemineren ook al zoveel pijn doet, dus ik wil zo goed mogelijk weten wanneer het kan! 
 
[quote quote=10513098]Vervelend inderdaad! Toevallig is er gister een soms gelijk topic geopend. Ik heb ook nooit donkere strepen op de ovulatietesten gehad, maar een, in verhouding, donkerdere streep dan andere dagen, betekende voor mij wel mijn LH piek, ook al was de streep nog heel licht. Wie weet geldt dit ook voor jou?[/quote]
Ja dat zou zeker kunnen.. ik hoop dat het op de een of andere manier toch goed is gegaan. Anders was de pijn voor niks! 
 
Misschien is je ovulatie deze ronde een keer wat later? Kennelijk is je cyclus sowieso nog een beetje variabel, dus ik zou nog even een paar dagen doortesten, maar frustrerend is het zeker! 

 
Hé, vervelend voor jullie zeg ?

Ik heb wel goede ervaringen met een ovulatie test. Ik heb destijds de testen gebruikt van Telano - Midstream gevoelig.
Wanneer ik stopte met menstrueren, teste ik mezelf een x-aantal dagen daarna met de ovulatie test. Ik zag uiteindelijk een licht streepje ontstaan op de test die steeds donkerder werd met de dag. Ik wist mijn cyclus ook niet helemaal, dus "probeerde" het maar gewoon. Wellicht een idee om andere testjes te proberen?

Succes!
 
Qua ovulatietesten heb ik ook wel enige twijfel. Ik heb zelf de 4 daagse CB testen gebruikt. Nadeel is dat ze duur zijn, voordeel is echter dat je heel duidelijk de smiley ziet knipperen (als het eraan komt) en smiley stil staat tijdens je piek. Geen gedoe dus met streepjes. 
Ik had alleen dus op een gegeven moment m'n piek volgens de testen (en m'n eigen gevoel) maar blijkbaar had ik een week later pas m'n eisprong ? en toen hadden we dus niet meer geklust op dat moment... Dus week later dan ik had verwacht ongesteld geworden. 
Oftewel: ga vooral niet blindelings uit van de ovulatietest is de les die ik daarvan heb geleerd... (Ookal is ie dus positief)
 
Terug
Bovenaan