Die teleurstelling, hoe ga ik hiermee om?

hallo allemaal,

zoals de titel al zegt: die teleurstelling iedere maand als ik weer ongesteld wordt.

Ik heb het er moeilijk mee.

Eerst zal ik even kort beschrijven wie ik ben en ons verhaal.

Ik ben moeder van een heerlijk meisje van bijna 1,5 jaar oud en 5 jaar samen met mijn man. Na mijn bevalling van onze dochter is mijn cyclus nooit echt goed gereguleerd geweest, er zaten veel dagen verschil tussen de cyclussen. (29,34,31) moeilijk dus om een eisprong te bepalen.

Min overleg met mijn huisarts en gyn heb ik toen aan een kuur Provera begonnen, dit heeft I derdaad mijn menstruatie eerder opgewekt en enigszins gereguleerd. Dit was 3 maanden geleden.

Nu plots deze ronde werd ik 4 dagen te vroeg ongesteld, eerst oud bloed dus ik dacht misschien innesteling maar later toch ook buik- en rugpijn en helder bloedverlies.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik mij iedere keer (dit was de 10e ronde klussen voor een 2e kindje) behoorlijk teleurgesteld voel.

De afgelopen maand hebben wij besloten het te delen met onze ouders zodat we er ook met hen over konden praten. Dit helpt wel enigszins maar misschien heeft een van jullie nog een goede tip om mij uit het dal te trekken en weer vol positieve moed op naar ronde 11 te gaan.



liefs Loving Mama
 
Ik snap je teleurstelling maar al te goed.

toen ik voor de eerste keer zwanger werd heeft het ook ruim een jaar geduurd en juist omdat ik het zo lang vond duren was ik extra gefocust op mijn cyclus.

er wordt ook gezegd dat als je te hard aan het proberen bent dat het dan ook niet wil lukken.

misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het een beetje los te laten.

Hopelijk heb je snel een positieve test in handen! Succes en sterkte
 
Ik begrijp goed hoe jij je voelt. Ik ben per september 2016 gestopt met de pil en in februari hebben mijn vriend en ik besloten om voor ons eerste kindje te gaan.

Mijn cyclus is de afgelopen maanden zo geweest: 50-29-31-30-32-28-33 en mijn laatste 34 dagen. Ook niet echt een touw aan vast te knopen..

In mei was de 4e ronde en ben vandaag ongesteld geworden. Ik ben zo teleurgesteld.

Dan denk ik: ik ben 25, als het goed is gezond, heb een huis en zo goed als een vaste en goede baan. Waarom lukt het niet??

En ja, ik weet dat ik niet mag klagen, er zijn mensen die langer bezig zijn.

Ik hoop dat ik ronde 5 positief tegemoet ga en minder obesessief bezig ben met mijn cyclus en ovulatietesten.. maar ja dat zeg ik nu...
 
Terug
Bovenaan