Die verrekte hechtingen...

Hoi lieve meiden,

Ik kon weer een paar dagen niet op het forum komen, ik snap er niks van hoe dat toch iedere keer komt, maar goed....hier ben ik weer! Het gaat inmiddels een heel stuk beter gelukkig, ben weer redelijk op de been, heb al een paar dagen iedere dag wel iets gedaan (manlief heeft ook vakantie, dus zonde om altijd plat te liggen dan) en ik merk dat mijn lijf goed aan het herstellen is. Alleen zitten die rot-hechtingen nu echt vreselijk te irriteren, iedere keer van die steken en een rotgevoel. Maar ik kan ze er niet uit laten halen, want het zijn zelf-oplossende hechtingen...  Hoe lang zou dat duren denken jullie, voordat ze weg zijn? Want ik heb wel eens verhalen gehoord over 6 weken en langer, maar dat ga ik niet volhouden hoor, dan word ik gek van dat gevoel! Ik heb zelf ook al zitten kijken, maar ze zitten echt heel erg strak in mijn vlees, dus zelf doorknippen lukt ook niet denk ik. Iemand nog tips?

Voor jullie allemaal weer veel succes/sterkte en ik denk aan jullie!

Liefs, Anke

Hoi Anke,

Fijn om te horen dat het weer een beetje beter met je gaat!
Wat betreft die hechtingen ik zal er niet te veel aan zitten. Tja ze zitten er niet voor niks, maar het kan idd een paar weken duren voordat ze zijn opgelost. Want hoelang is het nu geleden? Misschien dat je er eventueel wat calendula zalf op kan doen, Werkt ook goed tegen littekens.

Sterkte Ester

Hoi Anke

Hechtingen kunnen enorm jeuken. Van de inwendige zelfoplossende heb ik nooit last gehad, de uitwendige hebben ze bij mij verwijderd (dus niet zelf oplossend) Ik kan je aanraden er niet zelf aan te zitten. Het duurt een aantal weken.
Voor de rest kan ik je geen raad geven.

Liefs

Lydia

Hoi hoi,

Ik heb in maart een laparoscopie gehad en de gyn zei toen dat ik de zgn. zelf oplosbare hechtingen er na 10 dagen uit mocht laten halen. Ben zelf verpleegkundige en heb ze er dus zelf uitgehaald. Daarna nergens meer last van!
Zou dus maar even naar de huisarts gaan dan kan die ze eruit halen...

groetjes,

Sanne

Hé Anke,
Pff, ook dat nog....
Nou, ik heb ook die hechtingen bij de huisarts laten verwijderen want ze gingen ontsteken en dat wil je ECHT niet meemaken
Na een dag of 10 anders gewoon laten verwijderen hoor, we moeten al genoeg ellende meemaken, toch ?
Verder alles een beetje OK met je ?
Ben ff stil geweest en lees nu dat je operatie vorige week behoorlijk is tegengevallen ook de uitslag
Wanneer heb je uitslag over het evt. omzetten van IUI in IVF ?
Je eigen gezondheid is uiteraard het belangrijkste maar als IVF nog een oplossing is, is er nog niets verloren toch ?
Ik wil je heel veel sterkte toewensen en hoop dat je snel weer helemaal bent opgeknapt (en weer volop aan je volgende behandeling kan gaan denken, of het nu IUI is of IVF)
Hou ons op de hoogte...

Liefs,SunshineJo

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie tips! Ik heb vanmorgen de poli gynaecologie gebeld omdat het er toch op ging lijken dat het allemaal een beetje ging ontsteken. En dan kon ik meteen vragen of het normaal was dat ik steeds maar bleef vloeien en dat dat ook maar niet minder wordt. Toen ze met de gyn overlegd had adviseerde ze me om die hechtingen toch maar even te laten verwijderen bij de huisarts en dat heb ik dus maar gedaan. Wat een opluchting!!! De huisarts wist niet wat hij zag, zo strak zaten die rotdingen. Het was al helemaal ingegroeid en erg moeilijk (zelfs voor hem) om ze door te knippen. Alles was inmiddels ook al ontstoken en nu komt er nog allemaal wondvocht uit. Heb ik weer hoor, ook dat nog!? Maar gelukkig zijn ze er nu uit en hopelijk gaat dat dan snel ook een beetje beter. Verder voel ik me echt een stuk beter, lichamelijk dan in ieder geval. Vandaag zelfs alweer lekker een stukje gefietst. Ik wil nog iets met jullie delen maar dat doe ik wel in een nieuwe topic.

Veel liefs, Anke

Hé Anke,
Ik reageer hier ook nog even...
Tjonge, je bent wel blij dat je gebeld hebt zeker ?
Ik weet nog goed hoe opgelucht ik was na het verwijderen van de 'ontstoken' hechtingen...
Zelfs al gefietst... gelukkig maar !
Fijn weekend en nu maar hopen dat je er snel helemaal niets meer van voelt

Liefs, SunshineJo

Terug
Bovenaan