Die vervelende speen

Wij hebben ons zoontje van nu drie maanden vanaf zijn geboorte een speen gegeven. Hij slaapt echt niet zonder. Tenminste in slaap vallen zonder speen alleen als hij helemaal doodop is. Maar het probleem is dat we er na z'n nacht voeding (2uur) ongeveer nog drie keer uit moeten om het verloren speentje weer terug te stoppen anders krijst hij de boel bij elkaar en slaapt hij pas na ongeveer een uur in!
Wie heeft tips en of ervaringen hiermee want alleen die nachtvoeding begint bij ons al op te breken (hij komt om de drie uur zowel snachts als overdag)en al helemaal als we er om de beurt ook nog een paar keer uit moeten voor dat speentje!
Help, gr. Lina
 
Hoi Lina,

Mijn ervaring is dat hoe meer je je druk maakt over de nachtvoeding en/of het verloren speentje en dat je er dus wéér uit moet, hoe meer het je gaat irriteren. Dus: relax! makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Voor het speentje misschien een troost: na een maand of vier kon onze zoon hem zelf vinden in bed en stopte hij hem zelf weer in z'n mondje. Nu moeten we er alleen uit als het speentje uit z'n bed gevallen is.

Groetjes, Patricia
 
Dag Lina,

Ook ons kindje was aan de speen en wij moesten er ook meermalen per nacht uit.... Wij zijn voor de (denk ik) enige oplossing gegaan...ervan af! In eerste insatntie ga je dan een paar zware nachten tegemoet met weinig slaap (begin bijvoorbeeld in het weekend zodat je overdag om de beurt wat bij kunt slapen), maar dan..... slapen!!

Succes ermee!
 
Wij hebben ook zijn speen afgewend, je gaat een paar zware nachten tegenmoet maar je bent er dan wel vanaf. De eerste nacht heeft hij wel een uur lopen te huilen, de 2de nacht al minder en de 3de nacht helemaal, daarna was het afgelopen. Misschien handig om in het weekend te beginnen (kan je in elk geval overdag nog wat bijslapen). Maar goed, het heeft bij ons echt geholpen.

Succes!
Linda
 
Hoi Lina,

wij zitten met hetzelfde probleem, alleen krijgt Mika 's nachts geen voeding meer.
Nu moeten wij er ook regelmatig uit omdat hij zijn speen heeft uitgespuugd.
Ik hoop dat iemand met een idee/oplossing komt.
(anders dan toch maar een postbode elastiek aan de speen knopen , die je dan over zijn hoofdje doet hihihi)

Groetjes Chantal.
 
we hadden hetzelfde probleem, hebben we een tip gekregen, een speen met een ringetje en door dat ringetje enn spuugdoekje, zo blijft de speen beter liggen, gooit niet meer zo snel uit.

sterkte
 
De nachtvoeding overslaan is bij mij gelukt door een eetlepel pap van nutrix door de laatste voeding te doen...en later twee eetlepels...maar aangezien je kleine pas 3 maanden is doe er maar 1 in anders word het te veel en het liefst beginnen om te kijken hoe kleine reageert door 1 theelepel erin te doen ... hou er rekening mee als je 1 eetlepel erin doet dat je een grotere speen moet hebben een 123 speen is ideaal... veel sucses...
 
Terug
Bovenaan