Dieet voeding/melk

<p>Dag dames,</p><p>mijn zoon heeft sinds 2 dagen speciale voeding gekregen voor koemelkallergie, maar hij vind de melk niet lekker zoals de arts al aangaf dat het geen lekkere melk is. Mijn zoon drinkt nog geen 60ml per fles of drinkt maar 10-20ml. Ik probeer al de heledag te voeden, maar hij drinkt het echt niet omdat hij t niet lekker vind. Normaal drinkt hij elke 2 uur een fles van 180ml leeg. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Heb zo het gevoel dat hij erge honger heeft en dat hij te weinig binnen krijgt?</p>

Hallo lieve mama,
Mijn zoon heeft lactose vrije melkpoeder en hij moest ook erg wennen. Hoe oud is je zoon? Onze zoon vind namelijk se melk nog steeds niet lekker En hij heeft dit al zeker 6 maanden. We hebben van het merk de kleine keuken van die boekweit poeder gehaald en maken daar pap van met die melk en dat gaat heel goed. ( onze zoon mag ook nog eens geen gluten helaaa)
Wellicht is dat een idee?
Dikke knuffel!

Hallo lieve mama,
Mijn zoon heeft lactose vrije melkpoeder en hij moest ook erg wennen. Hoe oud is je zoon? Onze zoon vind namelijk se melk nog steeds niet lekker En hij heeft dit al zeker 6 maanden. We hebben van het merk de kleine keuken van die boekweit poeder gehaald en maken daar pap van met die melk en dat gaat heel goed. ( onze zoon mag ook nog eens geen gluten helaaa)
Dikke knuffel!

Hallo lieve mama,
Dikke knuffel!

Geen tips, maar elke 2 uur 180cc is bizar veel. Maargoed, daarom heb je waarschijnlijk ook dieetvoeding nu ?
Als hij echt honger krijgt, gaat hij vanzelf wel een keer een flesje leegdrinken lijkt me. Misschien is het ook ff een paar dagen wennen. Hoe lang ben je er nu mee bezig? En hoe oud is je kindje?
Ze kunnen best even met wat minder voeding leven. Blijft het een week zo en krijgt hij echt extreem weinig binnen en plast hij ook niet meer voldoende, moet je aan de bel trekken. 
Maar je moet misschien ook ff schakelen in je hoofd, want zoals ik zei is elke 2 uur 180cc écht heel veel. Normaal drinkt een kind 4x180cc in 24 uur. 
Mijn dochter is 3 maanden en drinkt gemiddeld 600-700cc in 24 uur. Ze is een grote baby, maar heeft gewoon niet meer nodig. Een enkele keer gaat er 150cc in, vaak maar 100cc per voeding.

Hij krijgt geen dieetvoeding omdat die te dik is ofzo, maar omdat hij last heeft van buikkrampen en krijgt uitslag in z’n gezicht. Hij is ook een grote baby maar slank en bedoelde overdag als die goed wakker is dat hij wat meer drink, maar ook niet altijd 180 hoor. Hij is nu 3 maanden en 3 weken. Woon in Duitsland dus heb een merk dat ik niet ken, dat heet mead johnson nutrition lgg lipil. Ik ben nu al 2 dagen bezig met de voeding en dacht zelf ook als die echt honger heeft dan zal die wel drinken maar tot nu toe echt heel weinig. 

Ik denk dat je even moet opschrijven hoeveel cc hij in 24 uur drinkt en dan zie je snel genoeg of dat maar 200cc is of stiekem toch wel 500cc... 500cc is opzich voldoende. Niet heel veel, maar daar kan hij wel een poosje op leven?
Hopelijk gaat hij gauw wat meer drinken, en als je het niet vertrouwt moet je gewoom aan de bel trekken!
Huilt hij ook van de honger? En ben je al met fruit begonnen? Dat mag onderhand wel als hij bijna 4 maanden is, en fruit is ook vocht!

Hij heeft vandaag echt nog geen 200cc gehad vanaf 7 uur vanochtend. Ga het zowieso bijhouden vandaag!
ja hij huilt wel van de honger en dan drinkt die 20cc met moeite en duwt het flesje weg met z’n tong en huilt dan weer. 
nee, nog niet maar kan dat misschien wel gaan doen. Dacht zelf aan van als hij precies 4 maanden is om te beginnen maar dit is een idee bedankt!!

Terug
Bovenaan