diepvries 2

A

Anoniem

Guest
Ik was vergeten te vragen of jullie de groente- en fruithapjes meteen invriezen als jullie  het gemaakt hebben (eerst even afkoelen natuurlijk), maar ik bedoel moet je er dan nog iets mee doen of meteen in het bakje en dan de diepvries in? Misschien een gekke vraag, maar dat bedacht ik me toen ik broccoli en worteltjes aan het pureren was.

als het prutje klaar is stop ik het in de diepvriesbakjes, laat het buiten de koelkast even afkoelen en dan gaat het de vriezer in.

tip: plak labeltjes / stickertjes op de bakjes anders weet je na een paar weken echt niet meer of je boontjes / broccoli of wortel / abrikoos in je handen hebt.

Ik laat het altijd even afkoelen en dan direct na het afkoelen de diepvries in. (meestal in diepvrieszakjes)
groetjes,
Ruth

ja, dat van die labeltjes is echt een goeie tip! Ik schrijf het meestal op een plakbandje als ik bakjes gebruik, en anders op het bakje. Met een watervaste viltstift trouwens.

ik heb de potjes van avent en die voldoen prima. daar stop ik het gelijk in, zet er met zo'n whiteboard marker op wat er in zit en wanneer ik het gekookt heb en dan gelijk de vriezer in. omdat het maar kleine potjes zijn (200 cc), laat ik het meestal niet extra afkoelen. tegen de tijd dat ik het erin heb gestopt, erop geschreven heb enzo, is het al lauw.

Terug
Bovenaan