diepvries bv

Hallo moeders daar ben ik weer met mijn volgende vraag!!! Gelukkig gaat het kolven nu weer goed, ik denk dat dat echt ook komt omdat ik me minder druk maak!! Maar nu heb ik gisteren "geoefend" met het opwarmen van ingevroren bv, maar jeetje, dat vind ik niet handig hoor. Laten jullie het misschien al een hele dag uit de vriezer? Ik bewaar het in ijsklontzakjes (tip van het cb)maar dat vind ik eigenlijk niet handig, want ik krijg ze er niet goed uit en als ik het eerst in het zakje laat ontdooien is het helemaal een puinhoop. Bestaan er misschien ook zakjes voor invriezen van bv?? Ik hoop snel iets te horen.

Groetjes, Doreen
 
Hoi Doreen,
Van het merk "avent" bestaan er invrieszakjes. Als het goed is zitten er in het doosje invrieszakjes, clipjes om de zakjes dicht te klippen en stickers zodat je de hoeveelheid en invriesdatum erop kunt vermelden.
Ik heb ze zelf een tijdje gebruikt en dat beviel me prima.
 
hallo ik doe mijn melk gewoon in diepvries zakjes en haal ik een dag van te voren er uit ik doe zelf in een pot waar koffiemelk in heeft gezeten ik kan het wel niet steriliseren maar spoel het goed met heet water af gaat prima hoor en als je snel wat ontdooid moet hebben kun je de hoeveelheid melk gewoon uit de vriezer halen en onder de kraan houden niet gelijk onder de hete kraan maar langzaam opbouwen
ik hoop dat je er wat aan hebt
succes
 
Hoi Doreen,

Fijn dat het nu weer beter gaat.

Ik gebruik ook ijsblokzakjes.
Het beste is dat je ze vult en dan in de vriezer hangt. Zo zijn de bolletjes helemaal glad zeg maar. Als je ze er dan uithaalt blijft er geen plastic tussen zitten.

Als ik een voeding nodig heb dan druk ik de hoeveelheid blokjes er uit en doe ik in een difrax fles (door de bodem) of ondooi het in een bakje.

Vind dit zelf het meest makkelijk, je weet hoeveel blokjes je moet hebben en het is goedkooper dan de aventzakjes enzo.

groetjes joyce mama van Mara.
 
Hoi Doreen

Dat ontdooien duurt inderdaad jaren. Ik haalde de bevroren melk altijd de avond van tevoren uit de vrizer en dan in een fles in de koelkast.
Bij mijn eerste had ik Avent zakjes: ze zijn duur en lastig te vinden (Maminette schijnt ze te hebben, Etos bepaald niet), maar ze zijn geweldig. Bij mijn tweede waren die zakjes op en heb ik ook ijsklontzakjes gebruikt: dat was geen liefde, maar het ontdooit wel sneller. Je drukt de klontjes eruit in een grote fles, helemaal vol, en zo laat je het ontdooien, en dan heb je iets van 125 ml, afhnakelijk van de grootte van de fles.

Succes.

groetjes,
Michelle.
 
Tip voor het makkelijk uitdrukken van de mm ijsklontjes uit de zak: Snij het plastic van de te gerbuiken klontjes even in met een scherp mesje.

Groeten Corine
 
Bedankt weer voor alle reacties. Gaat vast lukken!!! Gisterenavond ben ik samen met mijn vriend (die heeft een eigen salsadansschool) twee workshops gaan geven. Lekker even er tussen uit, maar ook weer op tijd thuis. Mijn moeder heeft opgepasd, met de diepvriesbv. en dat ging hartstikke goed. Was wel blij dat ik weer thuis was!!!! Vervolgens heb ik gekolfd en er kwam uit een borst wel 190 cc!!!! Wow!!!!

groetjes, Doreen
 
Terug
Bovenaan