diepvries

A

Anoniem

Guest
Onze dochter mag nu 's ochtends om half 10 een fruithap en 's avonds om 18:00 uur 3 eetlepels groenten. Mijn vraag is:
Hoe kun je handig groente en fruithapjes in de vriezer bewaren? Zijn er handige kleine bakjes te koop? Hoe doen jullie dat? Is het wel gezond? Hoe lang mag het in de vriezer en hoe lang van tevoren haal je het eruit om te ontdooien?

je kunt hiervoor   ijsklontjesbakjes gebruiken.
Zo kun je per keer een of meerdere klontjes gebruiken.

Werkt perfect.

Groetjes Jes

Wat een goed idee! Ik ga er morgen meteen een aantal halen. Lijkt me super handig.
Bedankt. Wat handig he, dit forum.

Hoi, wij gebruikten ook altijd ijsblokjesbakjes, maar later ook plastic bekertjes met een zakje erin, en dan de voeding erin. het bekertje kun je dan vaker gebruiken. (op de weegschaal woog ik de voeding gewoon af! Echt ideaal!)

Je kan fruit en groente 2 maanden bewaren in de diepvries. Ik bewaar het meestal in kleine diepvriesbakjes van de hema. Als ik die allemaal vol heb doe ik het fruit in diepvrieszakjes. Ook makkelijk. Ik gebruik dit ook wel voor mijn bv. Die vries ik ook in zakjes in. Even een gaatje in knippen en klaar! Ideaal.
groetjes van Ruth

Hoi, ik deed het in het begin ook in ijsklontbakjes, en dan steeds een klontje meer. Maar nu doe ik de groente in lege potjes (je weet wel, van olvarit enzo) en dan kook ik los een aardappeltje. Dat mix ik door elkaar en klaar. Ik doe de potjes niet helemaal vol, want ik kook dus een aardappel ernaast en anders krijgt ze veel te veel.

Groetjes, Emmy

Ik heb dus ook groentehap ingevroren gewoon in een zakje maar als het dan ontdooid is voelt het aan als een spons. Het ging hier om bloemkool met aardappel gepureerd. Iemand enig idee hoe dit komt?

Groetjes Nancy

Misschien iets te droog? Je zou er wat kookvocht bij kunnen doen voordat je het invriest? Anders zou ik het ook niet weten. Ik heb het hier nog niet 'sponzig' gehad.
groetjes,
Ruth

Terug
Bovenaan