Diepvriesbakjes?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Iedere dag 'live en vers' koken voor de kleine gaat hier absoluut niet lukken, maar ik wil ook niet (vrijwel dagelijks) potjes geven. Alleen al door de beperkte smaken enzo.
Dus wil ik bijvoorbeeld 1/week groente en fruithapjes vers maken en dan in de diepvries doen. Maar... weet iemand handige bakjes hiervoor??? Of hoe vriezen jullie hapjes in?

Groetjes, Karin

Ik ga hiervoor de Via-Avent bewaarbekers gebruiken. Die gebruik ik nu om moedermelk in te bewaren (ook in de vriezer) en die kunnen ook prachtig dienen als diepvriesbakjes voor groentenhappen. Ze zijn niet goedkoop, maar ik heb er nu toch al een heleboel aangeschaft.

Ik maak nog geen groentehapjes, want Job is nog maar 3 1/2 maand oud. Maar de borstvoeding bewaar ik in Hema-bakjes. Deze sluiten goed af en zijn ook een prima formaat; er kan zo'n 250 ml in. Ze zijn per twee stuks te koop; ze zijn wit met een geel dekseltje. En niet al te duur.
Toen ik door mijn bakjes heen was (jawel, ik heb inmiddels een flinke voorraad diepvriesmaaltijden), ben ik diepvrieszakjes gaan gebruiken. Dit is -voor de borstvoeding- nog handiger dan de Hema-bakjes. Ik kan ze zo uit de diepvries halen, laten ontdooien, er een puntje afknippen en in de fles schenken.
Misschien kan dit ook met de groentehapjes? Of is dit te dik daarvoor?

groetjes, Esther

PS: Ik gebruik wel de stevige diepvrieszakken. Die dunne zakjes (meer net als boterhamzakjes) willen nog wel eens lekken.

ik heb bij de blokker een doos met 24 kleine diepvriesbakjes gekocht een aantal weken terug.
de blokker bij ons ging verbouwen en alles was in   de uitverkoop.
dus toen had ik 24 bakjes voor 2,20 euro! echt perfect!

Hoi,

Wij doen de hapjes in eerste instantie in ijsblokhouders. Dan kan je zelf bepalen hoe groot/klein je een portie maakt. Als ze bevroren zijn gaan ze in een gewoon diepvries bewaar bakje.

Groetjes, Marieke (mv Nikki 24-01-07)

Terug
Bovenaan