Dieren

Hoi allemaal,

hebben jullie al leuke/schattige dingen meegemaakt met jullie kids en de huisdieren?

Hier ligt bijvoorbeeld de kat iedere avond Laura van mijn schoot te duwen bij de late fles en als ik even koffie boven gebracht heb, dan ligt de kat altijd bij Laura in de box. (Terwijl hij weet dat hij er niet in mag.)

De hond is nog erger. Ondanks dat hij pas 7 maanden was toen Laura geboren werd en hij nog niet volgroeid was (dat is hij nog niet), was hij toch sterk genoeg om mij met buik en al door het park te trekken toen ik  ruim 37 weken zwanger was. Toen Laura een paar dagen later geboren was, vond hij het allemaal erg interressant. Toen Laura 3 dagen oud was, kwam de vk en ik was alleen thuis, dus ik was beneden met Laura om de deur open te doen.

Aangezien het erg koud was en de kraamhulp er nog niet was, had ik Laura nog in de slaapzak, maar toch moest de vk snel doorlopen, waar onze hond een beetje opgewonden van werd. Ik duwde dus Laura in haar (koude) handen en wilde snel de hond pakken om hem in de bench te doen.

Toen stond hij dus direct aan de slaapzak te trekken. Een vreemde mocht "zijn" baby niet vast houden en al helemaal niet als ze huilt! Hij heeft dat nooit bij een bekende, of bij ons gedaan, maar een vreemde mag nog steeds alleen onder zeer strenge supervisie Laura vast houden. Opa's, oma's, ooms en tantes zijn overigens geen probleem.

Nog iets wat hij vandaag deed. Ik had Laura in de wipstoel om te eten en dat was, zoals gebruikelijk, nogal een smeerboel. Diesel was buiten, maar kwam tijdens het eetfestijn even naar binnen lopen, maakte zijn kleine vrouwtje schoon en ging weer naar buiten. (Wie zegt dat babyvoeding alleen lekker voor baby's is, overigens mag hij dit niet en krijgt hij hier ook eigenlijk nooit de kans voor.)

Ik vind hem erg lief met de kleine en, hoewel ik ze nooit samen alleen zou laten, ik begin er nu vertrouwen in te krijgen dat onze moeilijk opvoedbare hond misschien toch wel goed met onze kleine meid samen kan.

Groetjes Ilona

Hoi,

onze katten vinden thom erg lief. Ze kruipen bij mij  op schoot tijdens een voeding of gaan zelfs op  zijn beentjes liggen.
Totdat hij begint te huilen, dan zijn ze heeeel erg snel weg!

Tja.. Leuke en schattige dingen met de huisdieren...

Wij hebben een kat van 16 jaar. Altijd alleen geweest en alle aandacht. We waren dus bang dat ze het moeilijk zou vinden. Alle veranderingen expres heel langzaam ingevoerd, we zaten met sinterklaas al met de box in de kamer waar we haar steeds uit zmoesten verwijderen. O,o wat zou dat gaan worden???
Nou, madam gunt Loek geen blik waardig! Al bijna 4 maanden niet. Ik hoef echt niet bang te zijn om haar in een kamer met Loek te laten, want ze komt nog niet bij hem in de buurt.... Ze ligt wel eens op het voeteneind van het bed te slapen, maar is nog nooit in Loek zijn ledikant geweest. Een keer keek ze perongeluk in de maxicosie toen die met loek erin op tafel stond. Het was net of ze haar neus ophaalde en weer verder ging. Loek vind de kat ook niet bijster bijzonder trouwens.

Nee, ik had graag vertederende verhalen verteld, maar ze zijn er niet en zullen vast ook niet komen.

Wij hebben geen huisdieren vanwege de astma van mijn man. Jammer want ik ben een echte dierenvriend. Mijn ouders hebben een oude Jack Russel terriër, een chagrijnig fokkie van 12 jaar. Die moet helemaal niks van kinderen hebben, gaat altijd met een boze kop op z'n kussen zitten mokken als we komen met de kids. Wel een grappig gezicht hoor. Ik ben er wel blij van dat hij de kinderen met rust laat, ik hoef dan niet bang te zijn dat hij wat uitvreet, haha. Onze oudste begint nu een beetje achter de hond aan te vangen en wonder boven wonder tolereert die ouwe fok dat. We houden ze dan wel altijd goed in de gaten, je weet maar nooit.....
Ik vind het wel jammer dat onze kinderen niet echt met dieren zullen opgroeien, maar omdat ze twee dagen per week bij mijn ouders zijn wennen ze er toch een beetje aan. Vind ik best belangrijk.
groetjes van Ruth

Onze poes is niet zo geinteresseerd in babies geloof ik en peuters ontwijkt ze ook....maar dat is logisch als ik zie wat Ilse af en toe met dat beest probeert uit te vreten (denk dat haar staart minstens een cm langer is geworden hihi)

Groetjes Yvonne

Ha Ilona,
Wij hebben twee katten, waarvan één een beetje chagerijnig. Die moet niks hebben van Evi. Zodra Evi maar iets te veel geluid maakt is ze gevlogen. Ik moet ze wel regelmatig uit de kinderwagen, box of maxicosie halen. En als ze de kans krijgt ligt ze in haar bedje grrrrrr.
Evi vind de kat wel interressant, dan moet ze wel bewegen (ze denk vast wacht maar tot ik groot ben hihi).
Verder hebben we  een vijver, Evi vind alleen de waterval mooi om naar te kijken.

groetjes Sonja

Onze bejaarde hond heeft door dat Esther aandacht krijgt als ze huilt. Dus hij huilt nu ook weer de godganze dag...om helemaal lijp van te worden! Negeren, boos worden, aandacht geven als Esther slaapt, niets helpt. Hij vertikt het ook om met Esther te gaan wandelen: als hij ziet dat de wagen meegaat, blijft hij trekken aan de riem en zich schrap zetten. Niet echt een succesverhaal hier, dus.

Mijn grootouders hadden vroeger een dobermann en die waakte over mij. De ouders van mijn man hadden een herder en die vertelen net zulke verhalen als Ilona: hij sprong altijd tussen vreemden en de baby. Lief he?

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan