dierentuin

Hoi,

Mijn zoontje is nu 8mnd en ik wil hem graag laten 'kennismaken' met dieren. Uit de dierentuin of kinderboerderij. Zou hij het op deze leeftijd al wel oppikken zeg maar of zijn ze dan meestal wat ouder?
Wij hebben zelf geen huisdieren dus ziet ie eigenlijk geen beesten...
 
Je merkt zelf of je kindje er aan toe is door bijvoorbeeld naar een hertenkampje in de buurt te gaan. Als hij het leuk vind om dieren te zien reageert hij er op. Bij onze zoon kwam dat rond de 9 maanden. Als hij dat leuk vind kan je hem meenemen naar de kinderboerderij of dierentuin.
 
Wij namen onze dochter al mee met 3 maanden naar de dierentuin en kinderboerderij omdat wij het zelf ook ontzettend leuk vinden. Ze is inmiddels 9 maanden en is gek op onze kat, konijnen, geiten en in de dierentuin vond ze de prairiehondjes ook wel erg interessant. Een hele dag is dan nog wel echt te lang dus als je hemkennis wil laten maken zou ik voor een kinderboerderij gaan, hoe vaker je er komt hoe meer hij zal herkennen. En zoals Esk al zegt. je merkt het vanzelf of hij het leuk vind of niet.
 
Hier vanaf eerste maand met de kinders naar dierentuin (abonnement op Beekse Bergen, al jaren) en ook met regelmat naar de kinderboerderij. Nu hebben we ook een hond en een kat, dus qua dieren hebben ze genoeg input!
Gewoon lekker gaan, is voor jezelf toch ook leuk?
 
Terug
Bovenaan