Dietiste

Grrr zonder trema ziet het er stom uit. Maar goed. Vandaag dus naar de dietiste geweest vanwege Tjerks drinkgedrag. Kindjes van deze leeftijd moeten dus naast bijvoeding 600 tot 700 ml voeding binnen krijgen. Dit is dus zonder alle andere vochtbronnen. (nu is onze kerel vrij groot dus misschien daarom zoveel?) Voor de rest bevestigde ze dat mijn manier (sinds vorige week) inderdaad de manier is om ze meer te laten drinken. Ik geef dus eerst de fles en anderhalf uur later de bijvoeding. Nu drinkt hij wel zijn flessen maar eet ook keurig zijn fruit, boterham en groente. Doe ik het andersom laat hij zijn fles staan. Ik mag altijd bellen met vragen maar hoef in principe niet terug te komen.

dat is verveelend dat je met hem naar de dieetiste moest
maar goed als hij beter gaat drinken
is dat wel beter en als het inpricipe 1malig was
is het misschien niet zo errig

Hoi,
Ja dat klopt idd, als je het andersom doet heb je kans dat ze de fles laten staan en dat is tot 1jaar de belangrijkste voeding/vocht bron!
Ik geef ook eerst de borst en dan een uur later de bijvoeding! Ik heb geen flauw idee hoeveel ze drinkt, maar ze plast behoorlijk!

Fijn dat je even bevestigd kreeg dat je het goed doet!
Waarom moest je ernaar toe? Of had je die afspraak al voor je de fles en bijvoeding had omgedraaid??

@MJ die afspraak stond inderdaad al. En aangezien ik bij het bureau weinig antwoorden krijgen en het iedere keer een gevecht is met zijn fles, leek het me toch beter om even te gaan. (had al bij zijn opname 2 maanden geleden gemoeten maar had een van kinderartsen gecanceld.) Ook het schema dat we nu hebben vond ze goed en we kunnen naar 3 maaltijden toe gaan werken. Met een maand of 8 moet ie in principe 's morgens ontbijt (pap of brood) en dan 's middags brood met een flesje, om een uur of 4 fruit met wat extra vocht en dan avondeten. Dan moet hij nog ongeveer 500 ml opvolgmelk per dag hebben. Ik vond het wel heel fijn dat het zo uitgestippeld werd. Moet er wel bij zeggen dat hij nu eigenlijk al op een schema van 8 maanden zit en daarom zo snel aan de 3 maaltijden gaat. (blijkt zich een beetje te snel te ontwikkelen???) Ook het vocht tussendoor mag met een beker gaan worden. Pfffft heb meer het idee dat hij over 2,5 maand op het schema van 1-jarige zit. Maar ze zal het neem ik aan wel beter weten dan ik hahahahah.

Terug
Bovenaan