Difrax dental flessenspeen

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraag over de Difrax dental flessenspeen. Deze hebben we aangeschaft ivm snel/gulzig drinken door ons zoontje (4 weken).
Met de dental speen gaat dit beter. In gebruiksgemak voor onszelf vind ik m verder minder (maar dat is jammer voor ons); daar gaat ook mijn vraag over. Het was namelijk eerst even pielen om uit te vinden hoe je de speen goed om krijgt zodat je zowel het gaatje als de fles goed hebt (het ‘watervaste stift puntje’ staat nu op de flessenring).

Mijn vraag: tijdens het aanhappen en drinken vind ik de speen vaak niet fijn in z’n mondje zitten. Bij de Natural speen krijgt hij gemakkelijk zijn onderlopen gekruld. Maar deze rand is zo hoog vergeleken met de rest van de speen.... dat ik haast z’n kinnetje naar beneden moet wrikken om die Krul te krijgen.
Of moet het onderlipje niet over die dikke rand en kan hij gewoon alleen aan dat dunne gedeelte? Maar dat ziet er zo uit als sabbelen...

Ervaringen? Tips? Heel welkom :)
 
Hoi hoi, mijn dochter gebruikt ook de dental speen. Inmiddels is ze 1,5 jaar. 
Ik heb destijds eigenljjk niet opgelet of ze toen ze zo klein was haar lipje wel goed omkrulde, ik was vooral blij dat ze kon drinken zonder zich te verslikken. 
Ik zou je kindje gewoon laten aanhappen en als hij dan goed drinkt lijkt het mij prima! 
 
Wow! Dat van die watervaste stift! Echt een super tip! Thnx! Mijn dochter is nu 5 weken en we gebruiken deze speen ook. In combinatie met de dr brown 1 speen. Want met de dental zit je zo een uur. We beginnen met de dental en dan op ongeveer de helft boeren en dan wisselen we de speen. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het lipje zit. Ga er eens op letten
 
Dank voor je reactie! Kan nog veranderen qua tijd hoor, misschien moet ze nog wat meer zuigkracht krijgen. Ons zoontje lukte het eerst ook niet om aan de dental te drinken. Viel ie bij in slaap en hij kreeg z’n flesjes niet leeg. Dus wij dan weer terug naar de natural met verslikken en hortig drinken en al. Maar ineens ‘had’ hij het en nu duurt het 20-30 minuten met de dental.
 
Terug
Bovenaan