Difrax fles zuigt vacuüm

<p style="text-align: center;">We gebruiken vanaf het begin de difrax flessen, onze dochter is nu 1 maand oud.</p><p style="text-align: center;">Ging hartstikke goed ze heeft speen 2 omdat ze voeding met johannes broodpitmeel krijgt, al een hele tijd dat gaat goed.</p><p style="text-align: center;">Nou sinds een paar dagen zuigt het flesje vacuüm,  na het schudden spuit het eruit. Ik draai dan en houd het flesje op de kop tot het niet meer gebeurd. De eerste 2/3 slokken verslikt de kleine meid zit en trek ik het flesje uit haar mond en loopt het melk haar uit de mond.</p><p style="text-align: center;">Hoe kan dit ineens? Ik doe niks anders dan daarvoor. Gaatje van het ventiel controleer ik trouwens ook altijd.</p><p style="text-align: center;">Zou het flesje of de speen dan misschien niet meer goed zijn?</p><p style="text-align: left;"> </p>
 
De speen misschien te lang uitgekookt?
Ik had dit ook vaak met de Avent fles en die speen kookte ik vaak uit.
Nu maak ik m alleen goed schoon met Dreft.
 
Je moet de onderkant en de bovenkant van de fles ietsje losser draaien denk ik. Niet zo los dat het lekt natuurlijk, maar als je m ietsje losser draait komt er meer lucht bij en zuigt de fles geen vacuum meer. 
Je gebruikt een M-speen? Dat is prima, de L-speen is echt heel groot. 
Zelf heb ik ook een poosje Difrax flessen gebruikt, maar al gauw overgestapt op Avent. Die zijn iets minder mooi, maar werken wel fijner. Ze zuigen nooit vacuum, geen gedoe met de onderkant die kan lekken, grote opening aan de bovenkant en groot genoeg voor een fles van 180cc+pap erbij.. dat past in de Difrax fles gewoon niet.
 
In het rubbertje onder in het flesje zit een gaatje in het midden. Ik denk dat deze verstopt zit. Als je deze in de lange zijde bij elkaar knijpt is het waarschijnlijk opgelost?
 
Terug
Bovenaan