Difrax fles

Dag moeders,

Ik ben voor mijn dochtertje van twee weken zojuist overgestapt op een Difrax fles ipv de Avent. En hoera ! Ze dronk 'm sinds 'lange' tijd helemaal leeg. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar daar moeten we nog achterkomen.
De opening van de Difrax fles bij de speen vind ik echter nogal klein, ik kan de voeding met het maatschapje er bijna niet in krijgen zonder dat er wat langs gaat. De fles kan aan de onderkant ook opengeschroefd worden; is het dan soms de bedoeling dat je via die kant de voeding er in doet? Er zit wel een soort afdekplaatje bij voor onder de speen.
Wie heeft raad?

Groetjes!

Hoi
Ik heb ook een Difrax fles geprobeerd maar ik vond het maar een gedoe, los en vast draaien aan onder en boven kant om de goede 'stand' te vinden.
In ieder geval heb ik nu weer gewone Mepal flessen (is net zo goed als de huismerk flessen) en Difrax spenen erin.
Ik gebruik van die voedingscontainertjes van de Hema om de voeding in de fles te schudden. Daar zit een soort trechtertje op, waardoor je het in de fles giet. Handig hoor!

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi,

Ik gebruik ook de difrax flessen. Ik vind het ook een ellende om de voeding erin te krijgen. Wat ik doe is zo'n voorraad busje gebruiken. Die kun je bij de drogist of bij prenatal ofzo kopen. Er zitten 3 vakjes in waarin je dus de voeding kunt doen. Ik gebruik ze ook altijd als we weg moeten, maar het is ideaal om de voeding in de difrax fles te krijgen. De opening is namelijk nog kleiner dan van de bovenkant van de fles, dus je zet hem er op z'n kop bovenop en dan valt de voeding erin. Ik hoop dat je mijn uitleg snapt, is een beetje rommelig.

groetjes,

Desiree

Hoi,
Je kan misschien ook een trechter gebruiken???
Ik geef nog bv maar gebruik ook de difraxflessen en met die onderkant doe ik niks alleen voor het schoonmaken is het ideaal dat ie eraf kan...
Liefs,
Mar

Hallo!!

Ik gebruikte ook altijd de difrax flessen, en ook ik schepte de voeding  in poederbusjes voor onderweg. Ik heb een hele voorraad ingeslagen zodat ik 's avonds alvast alle voedingen voor de volgende dag kon scheppen. Scheelt een hoop tijd!!
Succes ermee!!

hoi,

Ik gebruik ook Difrax flessen, maar ik heb nergens problemen mee.......
vind het hele fijne flessen, had in het begin ook Avent maar ben snel overgestapt...

Hallo,
ik herken het probleem van de te grote schepjes voor de te kleine flessen.
In de Kruidvatmelk zitten twee soorten schepjes, soms blauwe en soms doorzichtige. Die doorzichtige zijn ideaal want die zijn erg smal en je kan daarmee erg makkelijk in smalle flessen krijgen.
Tip: zoek iemand in je omgeving die Kruidvatmelk koopt en vraag het schepje!
Wij zijn inmiddels overgestapt op Nutrilon, maar gebruiken vaak nog de schepjes van de Kruidvat.

Fenna

Terug
Bovenaan