Difrax S-fles lekt

Hoi mama’s,<br />Al zes maanden lang gebruiken wij voor onze kleine de S-fles van Difrax. We waren altijd tevreden, tot ongeveer een maand terug. De fles begint steeds erger te lekken aan de onderkant. Er ligt een soort siliconen ‘matje’ op de bodem van de fles en daar lijkt het water langs af te komen.<br /><br />Is er iemand die dit herkent en een tip heeft?<br /><br />Overstappen op een andere fles begrijp ik, maar ik wil eerst kijken of het anders is op te lossen. Onze kleine is geen andere fles gewend, dus vandaar. Alvast bedankt!<br />

Ik heb alleen maar problemen met die fles. Wat een rot fles. Wij hebben nu de dr brown met de speen van difrax.

Ik gebruik de glazen S-flessen bijna een jaar nu, heel tevreden mee en nog nooit problemen mee gehad. Misschien het vervangen van het ventiel? Deze horen eigenlijk elke 6 weken vervangen te worden:

Vervang het zacht siliconen ventiel regelmatig, net als de flessenspeen. Het advies is bij dagelijks gebruik van de fles elke 6 weken het ventiel en de flessenspeen te vervangen.

Misschien denk ik te simpel hoor. Maar is het niet opgelost als je gewoon een nieuwe difrax koopt? Waarschijnlijk is het silicone matje wat versleten na 6 maanden. Overstappen naar een nieuwe fles is dan ook niet nodig

Ik vind het inderdaad ook vervelende flessen, altijd geklier met het ventiel en de opening is zo klein en 180cc past amper in de fles. Ze zijn wel mooi maar totaal niet praktisch. Ik zweer bij de old skool Avent flessen, lekker basic en goed schoon te houden.

Maargoed, ik snap dat je niet zomaar overstapt op Avent ofzo. Ik zou gewoon een nieuwe fles kopen van Difrax! Na een paar maanden is de fles waarschijnlijk gewoon een beetje 'op'. Of de dr Brown fles of een andere smalle fles waar de difrax speen op past (op de dr Brown past sowieso de difrax speen!)
Overigens kun je met 6 maanden toch echt al wel overstappen op de M-speen. Gaat her niet te langzaam nu? De meeste kindjes gaan met 3 a 4 maanden echt wel over op de M-speen, de S-speen is echt voor pasgeborenen..

De fles is ql regelmatig vervangen, zo ook de speen en het ventiel. Geen idee waar het ineens aan ligt!
Misschien eens de Dr. Browns proberen met een Difrax speen.

Terug
Bovenaan