difrax s-fles?

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met de s-fles van difrax? Ik vind het er super leuk uitzien met al die kleurtjes, maar hoe kan het dat deze fles buikkrampen tegengaat?

liefs Dagmar

Ben zelf ook begonnen met de s-fles. Alleen het hielp niet tegen de darmkrampjes. Heb toen nog de avent fles gebruikt, maar hielp ook niet. Daarna ben ik begonnen met de dr-brown fles. Deze fles ziet er niet leuk uit maar het helpt wel echt. De dr-brown fles is het zelfde als de b-free fles. Maar het is gewoon uitproberen. Als jou kindtje geen last heeft van darmkrampjes kun je ook de s-fles gebruiken.

groetjes kim

hallo

ik heb deze fles ook en bij deze fles komt er minder lucht mee met drinken
dat komt omdat door de vorm van de fles  de speen altijd gevuld blijft met melk en dus niet met lucht
echt darmkrampjes voorkomen doet de fles dus niet maar je baby krijgt dus niet veel lucht mee met drinken en dat kan ook een hoop ongemak schelen
succes

Helaas is het een misverstand dat je darmkrampen kunt voorkomen met een bepaald soort fles. Het is zelfs zo dat je darmkrampen bijna niet kunt bestrijden met wat voor middel dan ook. Ze moeten gewoon de 3 á 4 maanden passeren, dan gaat het over.
Succes!

Het voordeel van de Difrax-fles is ook, dat je de bodem wat losser kunt draaien, wanneer het kindje moeite heeft met drinken (bijv. aan het einde van de fles). Onze zoon drinkt zo stevig, dat de bodem altijd op  de meest vaste stand  staat.
Erg leuk extraatje aan deze fles zijn de handvatten! Kan je kindje zelf zijn flesje vasthouden. Onze zoon vindt dat een feest!
Tip: koop de fles niet te klein. Voor je het weet drinkt je kind al een hele bel en is het flesje te klein geworden.

Groetjes, Marijon

Ik vind het ook een handige fles en gebruik hem al lang (Suze is nu bijna een jaar).
Volgens mij is er ook weinig wat écht helpt tegen darmkrampjes hoor. Je kunt het wel op verschillende manieren wat proberen te verlichten, maar bijna alle kindjes hebben darmkrampjes.  
Bij Suze verdwenen  de krampjes  toen ze ongeveer 10 weken oud was.

groetjes,
Karin

Voor een pasgeboren baby is het een heerlijke fles.
De melk komt voorxihtig uit de fles en net als aan de borst moet de baby er moeite voor doen om er iets uit te krijgen. Bij andere flesjes verslikte onze dochter zich steeds door de grote hoeveelheden die er uit kwamen.
Na 3,5 maand begon ze wel erg moeilijk te doen met drinken. Op het CB zeiden ze; dat hoort nu eenmaal bij de leeftijd. Daar nam ik geen genoegen mee en ging zelf op onderzoek uit. Eerst dachten we dat onze dochter te veel aan voeding binnenkreeg omdat ze na een half uur echt niets meer wilde drinken, dus waren we geminderd in voeding. Maar toen kwam ze ineens heel snel elke keer omdat ze honger had en zijn we overgestapt op rijdstebloem. Dat paste vervolgens niet meer door de speen en hebben we een speen gehaald met een grotere opening in de Defrax fles. Ten wisten we het; onez dochter was na een half uur gewoon moe van het drinken, want nu klokt ze 200ml binnen no time weg en is ze een tevreden baby.
Kortom; goede fles, ideaal naar onze mening, maar houdt wel de speen in de gaten als ze 2 maanden zijn mogen ze een speen met een wat grotere opening.

Groetjes

Ik gebruik ook de S-fles van Difrax. Ik vind het een fijne fles.
Wat een hoop mensen niet weten en ook niet goed vermeld staat is, dat er een klein spleetje zit in het midden van het membraampje. Dit spleetje is dicht en moet je met 2 vingers open wrijven, anders komt de melk er nog niet goed uit.
Dit geldt ook voor de 1-2-3 standenspeen. Met 3 maanden heb ik zo'n speen gekocht. Er zitten 2 gaatjes in. En de cijfers staan er erg onduidelijk op. Tijdens het drinken kan je die echt niet zien. Ik vind het een rotspeen en ben weer teruggegaan naar de s speen.
Tijs is nu 5,5 maand. De m speen gebruik ik voor als ik in de melk rijstebloem heb toegevoegd.

Terug
Bovenaan