Dik worden?

A

Anoniem

Guest
Senne was bij de laatste meting bij 5 maanden  66 cm en 7880 gram. Dat is mooi in evenwicht volgens de kinderarts, maar boven in de curve. Hij noemde haar een mollige baby, maar dit was  grappig bedoeld. Ze ís ook een mollige baby met van die lekkere dikke beentjes en hamsterwangetjes. Eigenlijk vind ik dit prima en zelfs erg schattig, maar nu lees en hoor ik regelmatig dat mollige baby's vaak ook dik worden als ze ouder zijn. Ik ben zelf niet dik en mijn man ook niet, bovendien leven we gezond. Ik wil Senne ook gezond en goed leren eten. Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dat het waar is wat ik lees/hoor. Wat denken jullie hiervan?

Ze  krijgt nu 4 flesvoedingen van 180+6 en daarnaast fruit en groentehapje. Ze heeft alleen ontzettend veel honger en eet dus van beide hapjes een heel potje leeg of ongeveer dezelfde hoeveelheid als ik het vers maak. Ik zou haar ook willen laten wennen aan andere smaken door haar liga of danoontje start te geven, maar door die opmerkingen durf ik dat niet zo goed.

Wat zijn jullie ervaringen met eerdere kinderen of kinderen in jullie omgeving?

Groetjes,
Dionne

hoi,

ik ben bij het naarjaars-forum, maar wilde toch wel eventje reageren, mijn dochtertje nu 4, was ook een flinke,mollige baby, maar toen zij ging lopen, werd het steeds minder en nu is ze een "normale"kleuter, bij mijn zussen heb ik ook gezien dat de baby's allemaal (flink) boven het gemiddelde zaten, maar daar is nu niets meer van terug te zien, mijn zoontje is volgende week 9 mnd. en weegt bijna 11 kilo, hij kruipt nu sinds een paar weken, en nu hij wat actiever is merk ik al dat de "zwembandjes"rond zijn polsjes al minder worden, dus ook hij zal het er straks wel aflopen, en als ik zo jou schema bekijk krijgt ze echt niets te veel! ik denk niet dat je, je eigen zorgen hoeft te maken, ze krijgen nu nog even meer dan dat ze verbruiken, komt allemaal goed!!!

groetjes susanne

Hoi!
Ik sluit me volledig aan bij bovenstaand bericht. Maar waarom zou je haar nu al andere smaken dan de "gezonde" smaken willen geven? Tot 7,5 maand hebben ze niets anders nodig dan fruit en groente als bijvoeding. In Liga (ongeveer 20%!) zit suiker en een danoontje zou ik dan toch echt als een vervanging zien van een deel van de fles.
Er zijn zo ongelooflijk veel smaken nog in de fruit- en groentesfeer te ontdekken. Trouwens, bij mijn kinderen merkte ik dat eigengemaakt voedsel beter vult dan potjesvoeding! Zeker, omdat je het ook steeds een beetje grover kunt maken.

Groetjes, Ingrid

He dionne,

Mijn oudste was ook lekker mollig, helemaal boven in de curve, met allerlei 'ringetjes' om haar armen en beentje en inderdaad toen ze ging kruipen en lopen was het zo weg...ze is nu 3,5 en gemiddeld qua gewicht en lengte

Enneh, dingen als liga kan je gewoon geven hoor, juist met dingen als snoep en gewone koek moet je op een gegeven moment uitkijken want suiker is verslavend he...als je je kindje er aan went om niet te veel te snoepen is er nix aan de hand...als je een tussendoortje wil gaan geven zijn kleine rijstwafeltjes zonder zout een goed idee, of creamcrackers (na 6 maanden ivm gluten)

groetjes Yvonne

onze berend is ook lekker dik, Prachtig vind ik het. Grote kans dat de kwabjes vanzelf wegsmelten zodra ja kindje gaat kruipen / lopen.

Mijn vriend en ik waren allebij het model baby "ik knap bijna uit mijn kwabjes". Dus hij heeft het niet van een vreemde. Vriendlief en ik zijn allebij de kwabjes kwijtgeraakt toen we gingen lopen en zijn nog altijd op een gezond gewicht.

Is het eetpatroon gezond dan zou ik me ook geen zorgen maken.

Of liga of danoontje slecht / goed is weet ik niet zo goed. Ik kan me voorstellen dat er gezonder eten is dan dat. Maar ik geef zelf ook wel eens een liga. Verder geef ik zo veel mogelijk vers eten en over een tijdje yoghurt. Geen danoontje dus.

Terug
Bovenaan