Dikke bovenbenen

Hoi hoi, ik ben nu 34 weken zwanger (van de 1e) en ruim 20 kilo aangekomen. In veel verhalen lees ik dat de meesten in totaal 10-15 kilo zijn aangekomen. Daardoor heb ik het gevoel dat ik wel wat aan de hoge kant zit. Mijn buik is goed gegroeid maar ik merk ook dat mijn bovenbenen een stuk dikker zijn geworden. Onderbenen zijn daarin tegen gewoon normaal gebleven. Ben benieuwd of er meer vrouwen zijn waarbij de bovenbenen ook zo zijn gegroeid en of dit er na de bevalling ook makkelijk/snel weer vanaf was.

Voor beeldvorming, ik ben 1,77 meter en woog voor de zwangerschap 61 kilo, nu 81
 
Ik heb hetzelfde alleen ben ik nog maar 22 weken. Het is sinds een week of 3/4 dat het bij mij ook op de benen gaat zitten, en mijn buik natuurlijk ook wel. Het is helaas niet anders denk ik maar zo, en na de bevalling proberen dat zoveel mogelijk te trainen als ik er weer aan toe ben. Ik sport nu nog steeds en doe ook vaak benen/billen training maar helaas blijven ze niet slank als ze waren.
 
Zeker herkenbaar!
Je hebt vrouwen die alleen een babybuikje hebben tijdens de zwangerschap en je hebt mij. Ik word aan alle kanten rond!
Armen, benen, handen, billen, buik, hoofd en enkels.. echt overal zwel ik op. Bij de eerste zelfs 40 kilo aangekomen! En daarvan slechts 5 kilo over gehouden een paar weken na de zwangerschap.
Het is mega slecht voor mijn zelfvertrouwen maar ik kom ook op het punt dat het mij ineens niet meer interesseert. Zolang er een gezond kindje mag groeien neem ik dit ronde figuur op de koop toe...
 
Ja zeker! 18 kilo aangekomen. (1.70 en 52kg voor de bevalling, dus dit was voor mij ook veel) ??‍♀️bovenbenen die elkaar ineens raakte bij het staan en lopen. Dikke kont erbij. Broeken en zelfs onderbroeken paste niet meer. Een half jaar na de bevalling werd ik weer meer mezelf
 
Fijn om te horen dat er meerdere zijn :) en inderdaad als het kindje maar gezond is dan zijn die kilo’s niet zo’n probleem. Dat zie ik dan na de bevalling wel weer al hoop ik toch stiekem dat ik m’n oude figuur wel weer wat terug krijg ;D
 
Hier een beetje gelijk, ik ben 178 en was voor de zwangerschappen 65 kilo. Heb het niet bijgehouden hoeveel ik ben aangekomen maar het kwam er voornamelijk bij aan mijn bovenbenen. Vooral vervelend dat m'n benen tegen elkaar aan schuurden op een gegeven moment. Dat is helemaal weggegaan rond 6 maanden na de bevalling (bij beide kindjes). Schommel nu weer rond de 65 (m'n tweede is nu 10 maanden).
 
Terug
Bovenaan