dikke buik, last van darmen?

Hoi meiden,

Ik heb sinds een paar dagen een ontzettende dikke buik, en ik kan me haast niet voorstellen dat dat van de zwangerschap is (of is dit wel heeeel naief )
Ik heb het idee dat het mijn darmen zijn die helemaal opgezwollen zijn. Kan dit van de zwangerschap komen? Of moet ik nu toch even naar de dokter?
Ik ben nu trouwens 14 weken en 2 dagen zwanger. Volgens de verloskundige zou het nog wel even duren voordat ik een buikje kreeg...

Groetjes, Lieke

Hoi Lieke,

Ik heb hetzelfde 'probleem'. (ervaar het niet als een probleem). Bij mij begon dat zelfs al in de eerste maand waardoor er veel speculaties ontstonden over mijn eventuele zwangerschap bij vrienden en collega's. Het zijn inderdaad meestal je darmen die wat opspelen, die worden nl. wat slapper onder invloed van je hormonen. Daarbij speelt natuurlijk wel een rol dat je baarmoeder aan het groeien is en de boel toch een beetje omhoog aan het duwen is. Ik het er geen moeite mee en vind het juist leuk dat iedereen het nu aan me kan zien. (Ook al zijn het darmen wat je ziet en geen baby hihi)
Ik heb wel dingen geprobeerd als Activia toetjes eten, vezelrijk eten, meer drinken, voldoende bewegen etc maar dat heeft niet geholpen.Het is nu eenmaal zo. Ben er dus maar de leuke kant van gaan inzien.

Groetjes,

Marian

Hoi Lieke,

Ik had hier vorige week erg last van, leek wel 20 weken zwanger met zo'n buik terwijl ik toen 14 weken was. Ik kon niet meer lopen van de buikkrampen en had al dagen geen ontlasting meer gehad.
Huisarts heeft me zaktjes lactulose voorgeschreven wat goed helpt! Dus als je last blijft houden gewoon naar de huisarts gaan want ermee blijven lopen helpt dus weinig.
(en dan eet ik veel vezels en activia maar dat hielp niet meer)

Gr Linda

Terug
Bovenaan