Dikke buik

Hoi,

Ik vind dat mijn zoon zo'n dikke buik heeft. Als hij in zijn blootje loopt vind ik het een raar gezicht.  Zijn buik ziet er een beetje uit als bij de kindjes in de derde wereld die honger lijden, alleen eet mijn zoon meer dan genoeg. Hij is niet te dik ofzo. Zijn lichaam is verder best wel tenger. Hebben al kinderen zo'n dikke buik of moet ik er eens mee naar de HA of het CB? Hij is overigens 13 maanden.

Groet
Lies
 
Hallo Lies,
Mijn zoontje (van 17 maanden) heeft het ook. Met name na het eten, dan zit de buik natuurlijk ook boordevol... Als ik hem dan in badje wil doen en hij staat in zijn blootje, dan kan hij zijn eigen piem niet zien. Vergelijk maar eens hoe het buikje in de ochtend (voor het ontbijt) is. Waarschijnlijk oogt hij dan redelijk normaal.
Groetjes,
Marieke
 
Hoi Marieke,

s'Avonds in bad is het inderdaad het meest opvallend. Wat je zegt dat hij dan net gegeten heeft zou een goede reden kunnen zijn. Ik zal het volgende week toch nog even op het CB vragen want dan moet ik voor de BMR prik.

Wel een grappig gezicht he? Die kleine mannetjes met zo'n dikke buik. Het zijn net grote kerels met een bierbuik maar dan in miniformaat haha.

Groet
Lies  
 
Het is heel normaal hoor die dikke buik, alle kindjes hebben dat.
En die dikke buik verdwijnt al het goed is als ze kleuters zijn. Dat wordt ook wel gezegd dat als je kindje zijn dikke buik   "kwijt raakt" dat ze dan ook officieel kleuter genoemd word. Dus geniet nog maar van dat buikje voor je het weet is het zover.

Groeten saskia
 
Mijn zoontje van 16 maanden heeft dat ook.
Ik heb ook het idee dat het komt omdat hij anders gaat lopen. Eerst was het waggelen, met de beentje uitelkaar. Hij was 12 maanden toen hij liep. Die buik begon mij 5 weken geleden ook op te vallen. Maar hij loopt nu dus anders: hij heeft zijn beentje niet meer krom, maar hij gooit zijn lichaam nu vooruit als hij loopt. Hij staat/loopt nu met een holle rug, zeg maar.
Maar ik vond het eerst ook een beetje raar, maar wel heel schattig.
 
Hoi hoi, ja wij verbazen ons ook steeds over het dikke buikje van onze 17 maanden oude dochter. Ze is niet dik, maar wel lekker chubby. Hollands welvaren zeg maar. Vooral als ze voor het bad in haar blootje rond loopt, kijken we er altijd weer van op. Wij vinden het ook erg schattig en ik kan me ook wel herinneren dat voordat wij kinderen hadden, we ook op het strand toch vaak kleintjes met dikke buikjes zagen. volgens mij hoort het er inderdaad een beetje bij. Met holle rug lopen (doet onze dochter ook) maakt dat het er natuurlijk nog wat boller uit ziet. Liefs
 
Terug
Bovenaan