Dikke keuteltjes in de luier

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik ben overgestapt van gewone voeding op voeding voor hongerige babies. Sindsdien heeft mijn dochtertje van 12 weken dikke keutels in haar luier en moet ze er beduidend meer voor doen om het "eruit" te krijgen. Is er iets op de markt waardoor haar keutels weer "kerrie" worden? Heeft iemand tips?

Groet Karin

Hoi,

Bij mijn dochtertje hielp het als ik een paar theelepeltjes venkelthee gaf, je kan het zo geven maar ook door de fles doen als je dat handiger vind.
Het helpt tegen krampjes en ik had het idee dat ze dan ook wat beter af kon.
Ik heb het eventjes gedaan maar het ging al vrij snel beter dus ben ik ermee gestopt, misschien is het even een kwestie van wennen aan de nieuwe voeding en wordt het vanzelf weer normaal.

Groetjes Carin.

10 cc meer water of een theelepel olie erbij (maiskiem).

Succes!

Groetjes Anoesj

Hoi Karin,
Mijn zoontje is nu 2 maanden. Hij krijgt flesvoeding, eerst gewone nutrilon. Hij had altijd ontzettend dunne ontlasting... het dreef aan alle kanten de luier uit. en dat 3 tot 4 keer op een dag. Daarbij spuugde hij ook; niet veel maar toch.
De arts van het cb adviseerde me om over te stappen op nutrilon AR. Maar nu kreeg hij last van obstipatie. Hoe hard het ventje ook duwde er kwam niet meer uit dan een knikkertje...zo zielig. Deed m echt pijn. Het spugen was wel helemaal weg. Ik ben de voeding toen gaan verdunnen. Deed 10 tot 15 cc water meer in de fles en soms een theelepeltje sinaasappelsap (kiwisap schijnt ook te helpen).
Dit doe ik nu sinds 3 dagen en langzamaan ging het wat beter. Vanmorgen had ie weer een dunne luier.
Ik weet nu zelf ook niet goed wat ik moet. Blijkbaar is de AR toch te heavy voor hem; toch maar weer de nutrilon en dan aanvullen met nutriton?
Moeilijk allemaal he?

Oja trouwens venkelthee wordt tegenwoordig afgeraden op het cb. Nu zegt men dat je beter rooibosthee kunt nemen.

hoi
bij mijn zoon was dat precies ook zo..
ik had eerst nutrilion.heb wat meer water in de fles gedaan en dat 2 weken aangekeken,maar geen verandering.
we zijn toen overgegaan op friso voor hongerige baby's en daar heeft hij het niet bij.
succes ermee..

@lonelymum
bel even met de kindervoedingslijn van Nutricia, is gratis en zij kennen dit probleem vast. Ze hebben mij ook goed geholpen laatst. Staat op de verpakking dat nummer

Oeps hier moet je mee uitkijken. Mette begon ook met keuteltjes en op een gegeven moment kwam er niks meer. Heel gedoe gehad en met laxeermiddelen en clisma's in de weer geweest. Maargoed dat is wel het uiterste denk ik. Wat bij de meeste kids helpt is extra water in de voeding. Elke fles 10cc water in de fles. Onze  dochter heeft nog steeds obstipatie en die krijgt forlax junior.

Succes!
gr.Ing  

Terug
Bovenaan