<p>Beste lezers,</p><p>Met 9 weken en 3 dagen was er op de echo te zien dat er vocht zal onder de baby...dit mocht er volgens de intake arts nog zitten maar kon ook wijzen op bijvoorbeeld een chromosoomafwijking. Een week lang onzekerheid gehad en gehoopt dat het mee zal vallen.</p><p>Gisteren bij 10+3 dagen een termijnecho gehad en hier was op te zien dat het vocht nog steeds aanwezig was, een verdikte nekplooi van 3.7 mm werd er gemeten. Er werd gezegd dat de kans groot is op een chromosoomafwijking, ook aangezien naar leeftijd (36 jaar). Het zal bijvoorbeeld down kunnen zijn of turner. Zij adviseerde vervolgonderzoek, de gynaecoloog gaat mij vanmiddag bellen over de mogelijkheden. Op mijn vraag hoeveel kans er op een miskraam is bij een vlokkentest gaf zij aan dat de kans op een afwijking vele malen groter is dan de kans op een miskraam bij een vlokkentest. Zijn meerdere ouders die dit hebben meegemaakt en hoe gingen jullie hier mee om? Ik ben echt erg emotioneel en kan alleen maar huilen.</p>