dikke voeten

hallo meiden.ben bijna 33 wkn zwanger,en het probleem dikke voeten speelt al weken.heb steunkousen aan lten meten,zit zoveel mogelijk met m'n benen omhoog,maar het lijkt steeds erger te worden.bloeddruk is goed,maar maak me toch zorgen.ze zijn echt heel dik,en gewrichten doen ook heel erg zeer!!! wie kent dit probleem ook,en heeft wellicht een oplossing???? linda
 
Een koelelement, gewikkeld in een theedoek, onder je voeten wil wel eens helpen. Voor de rest zit er niets anders op dan zo min mogelijk te lopen/staan. Ik ken het probleem. Goddank inmiddels 39 weken +1, dus ben er bijna vanaf. Maar het doet idd heel erg veel pijn! Dat valt mij heel erg tegen, omdat ik reuma heb (overigens in zwangerschap geen last van gehad) en dacht er dus wel mee te kunnen leven. Nou, deze gezwollen gewrichten (ook in handen) doen meer pijn dan ik ooit gehad heb! En waar ik er vroeger iets tegen kon innemen, kan dat nu natuurlijk niet ivm baby. Gelukkig weet je dat het tijdelijk is, althans, dat houdt mij 'figuurlijk' op de been. Succes voor iedereen die hier last van heeft! En doe niet te veel zelf, dat heb ik wel gedaan in het begin, maar het is geen schande om je huis een keer door je man/moeder/vriendin te laten poetsen, ook niet als de nesteldrang toeslaat.
 
hoi linda,

ik had hetzelfde probleem hoor, mijn kuiten liepen rechtdoor naar beneden zeg maar, volgens mij kun je er niet erg veel aan doen, zoveel mogelijk hoog zitten met je benen, geen knellende schoenen aan en vochtafdrijvende middelen eten zoals bijv bleekselderie.

gr sandra

ps ik had ook erg veel vocht in mijn handen!
 
Ik heb ook last van gezwollen enkels (kan bijna geen schoenen meer aan) en vocht in mijn handen. Mijn handen doen wat pijn (maar is wel goed uit te houden) en in mijn duim en middelvinger zit nog maar weinig gevoel. Ook mijn bloeddruk is prima. De gyn zegt dat er niks aan te doen is, hoort erbij. Ik heb wel iets onder mijn matras gelegd zodat mijn voeten wat hoger liggen en in de ochtend heb ik weer enkels (die dan in de avond weer verdwenen zijn).

groetjes, Jane 29 wk 5 dg
 
Idd, iets onder je matras is wel slim. Dat ligt ook beter dan een kussen direct onder je voeten, omdat het dan geleidelijk aan omhoog loopt en dan kan het vocht goed terugstromen.

Gevoelloze handen heb ik ook. Heb al taart en nieuwe fles parfum laten vallen... Ga ik een keer naar de echte bakker, ligt alles over de vloer... En de fles parfum was ook stuk... Nou ja, ik pak nu maar geen waardevolle dingen meer vast en ik kijk erg uit met koken en dingen in de oven zetten enzo, want ik vertrouw mezelf niet helemaal.
 
Terug
Bovenaan