dikkertje

ik ben vandaag precies 8 weken zwanger, en ging voor t eerst naar de verloskundige.
moest daar ook wegen. ik was altijd rond de 73 kg. nu was ik vandaag 85!!!!! voor 8 weken zwanger is dat enorm zwaar. nu ben ik vroeger best heeeel zwaar geweest, kan het zijn dat ik daardoor aanleg heb omsnel aan te komen?? veel meer eten doe ik niet, ben juist een zinnige eter. maar heb al een buik!!! das niet best. of zouden het er toch 2 zijn. 1 september voor de eerste echo.....
 
Hoi,

Klopt dat wat je schrijft?? of moet het 75zijn?
Het lijkt mij niet dat je met 8wk(dus eigenlijk 6wk) al 12 kilo bent aangekomen.
Ook met 2 is dat niet ´normaal`
Wat zei de vk dan??

Gr MJ
 
. Ik vind het ook wel veel kg er bij hoor. de weegschaal gaf 85,5 aan de vk zei eigenlijk niet zo veel. de kraamvrouw die ik later sprak zei wel dat het wel veel was om te groeien. T is mijn eerste zwangerschap, dus ik heb ook geen vergelijkings materiaal.
 
Tjonge, 12 kilo in 6 weken tijd? Er zijn vrouwen die alles opslaan tijdens hun zwangerschappen, ik heb zo'n buurvrouw die altijd 30 kg aankomt per kind en anders een normaal figuur heeft. Hopelijk voor jou stopt het een beetje binnenkort.

Het kindje (of twee) kunnen het nog niet zijn. Bij elkaar weegt dat nog niet eens een ons.

Succes!
 
Misschien staat de weegschaal bij jou thuis anders afgesteld dan die van de VK? Ik zou gewoon eens dubbel wegen en kijken of daar verschil in zit. Dit lijkt me erg stug en je kunt echt geen 12 kg aankomen zonder dat je dat aan alle kanten merkt!
 
hoi smootylama,

gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk hé.

Ik vind 12 kilo ook veel in 6 weken, maar........ik ben van mezelf best zwaar. Ik woog bij het begin van de zwangerschap 84 kilo en ik ben nu 4 kilo aangekomen en ben nu 18 weken. Ik denk dat ik een dikke-mama-to-be zal zijn de komende maanden.
Zolang je je maar goed voelt.
Misschien is het inderdaad handig om je thuis ook nog even te wegen zoals blossom zegt. Wie weet geeft jou weegschaal iets heel anders aan!
groetjes mirjam
 
Hoi,

Klopte dus toch!
Ik zou toch even informeren hoe dit kan, misschien ligt het aan iets anders(schildklier, suiker ed)
Ik zou dat toch laten uitsluiten, gemiddeld komt een vrouw de eerste termijn(13wk) 1-2 kilo aan (als je niet afvalt door misselijkheid)
Kijk als het puur kilo´s zijn, oke dan is dat zo, maar met grote gewichtstoename moet je extra controle´s en soms extra echo´s krijgen!
Ik zou echt even de vk nog bellen, misschien heeft ze net begrepen hoeveel je bent aangekomen!

Succes, groetjes MJ
 
Je schrijft dat je altijd rond de 73 kilo woog maar hoelang geleden heb je je voor het laatst gewogen?
Idd thuis nu ook even wegen.
Ik heb ook aanleg om aantekomen en schommelde altijd met mijn gewicht tussen de 78 en 83 maar voor dat ik zwanger werd ben ik een beetje gaan lijnen en woog ik dus 78/79 nu ben ik wel al 6 kilo aangkomen (ben nu 20 weken)
Ik had zo veel honger terwijl ik normaal als ik goed oplet en niet wil aankomen 2 bh eet tussen de middag en 3 x een tussendoortje op een dag. Nu redde ik dat echt niet en at soms 4 bh en nog andere dingen en extra fruit enz. dus wel logisch dat ik aankwam. Ik heb nu niet zo heel veel honger meer als de eertse 16 weken en merk dat mijn gewicht nu wel stabiel blijft.
Mijn vk heeft alleen mijn gewicht genoteerd en verder zei ze niets dus als het te erg wordt hoor ik het wel! ;)

Zou het toch ff checken hoor meid! vor je eigen gezondheid!
 
Terug
Bovenaan