diksap + anti lek beker

A

Anoniem

Guest
Vanaf wanneer geven jullie diksap? Op de fles staat dat het al vanaf vier maanden mag.
En geef je het dan uit een fles of uit een anti lek beker? Of is mijn zoontje (6 maanden) daar nog veel te jong voor?

Hoi!

Ik ben begonnen met het geven van diksap toen we op vakantie waren in Frankrijk. Het was daar namelijk zo warm. Quinn was toen 5 maanden ongeveer. Ben het nu thuis blijven geven. Heb het gisteren voor het eerst in een anti lekbeker gegeven. Was hij nog niet echt handig mee, maar kreeg het wel leeg.
Officieel zouden ze het nog niet nodig hebben, maar omdat Quinn het zo lekker vindt krijgt hij wel elke dag wat extra ´s te drinken. Kan ook water of afgekoelde, slappe thee zijn.

Groetjes Wendy, moeder van Quinn 10-02-2007

Bryan (onze oudste) kreeg het eerst uit een flesje. Later antilekbeker geprobeerd (van avent) daar kreeg hij niets uit. Toen een simpele (geen antilek) jip en janneke beker bij de hema gekocht en dat ging goed. Dat was wel toen hij al kon zitten, ivm verslikken. Vanaf een maand of  7/ 8  dinkt hij uit die beker van avent, nu nog steeds en ook af en toe zonder deksel.
Renske drinkt nu ook nog alleen uit de fles en ga binnenkort maar eens zo'n sapje proberen.

groetjes Mieke

Marieke (nu 6 mnd) krijgt sinds gisteren ook diksap, althans, ik ben hetgaan geven in een antilek beker van avent. De jongens konden daar vrij snel uit drinken, het is zo'n handige beker! Ze kreeg er al een paar slokjes uit. Het vocht heeft ze nog niet echt nodig, dus we hebben nog even de tijd!

groetjes,
Sabine

Mijn zoontje is 6.5 maand en krijgt het sinds kort uit de fles. We hebben de fles van 16.00 uur laten vallen (krijgt nu 3 flessen op een dag) en drinkt nu rond 16.00 uur diksap of afgekoelde thee.
Uit de tuitbeker oefenen we wel maar gaat nog niet zo heel goed dus vandaar dat we de fles gebruiken. Hij heeft het vocht wel nodig omdat hij een fles melk minder krijgt.

Volgens mij mag het gewoon. Maar het is niet perse nodig. Ik geef Quinn vaker wat water gewoon uit een bekertje. Tuitbeker vindt hij namelijk niks. En een gewone beker gaat wonderwel vrij goed.

ik heb ook wel diksap,maar boas heeft net zo lief water.hij drinkt uit een tuitbeker,uit een flesje verrekt hij iets anders te drinken dan melk.en melk weigert hij weer uit een tuit.daar is boas heel consequent in;melk hoort in een fles,andere dranken in een tuit.niet anders om mama!

Terug
Bovenaan