Diksap/sapje vervroegde late voeding

Ik heb mijn dochtertje van 3,5 mnd gisteren diksap gegeven voor het eerst. Het was zo warm, en alleen water vind ze niks. Ze vond het zo lekker en het was dan ook zo op (70cc water en 10 cc diksap).
Maar hoeveel diksap mag een kind eigenlijk hebben per dag?
Ze krijgt 900 cc per dag aan nutrilon.

Ik las ook van iemand over fruithapje en groente hapje al bij 4 mnd. Bij het cb bij mij proberen ze het af te houden heb ik het idee. Ik ben zelf al wel een beetje begonnen in het weekend.

Hoe kan ik het beste de late voeding vervroegen? Ik geef nu 5x 180cc (tussen 07.00 en 23.00 uur)

Alvast bedankt.

Gr. Denise
 
Een jong kindje mag niet meer als 1000cc of te wel een liter vocht binnen krijgen per dag omdat de nieren dat nog niet aankunnen.
Hopelijk heb je hier wat aan.

gr. nikki
 
Hallo,
Volgens mij is het max. een liter aan voeding ivm met de nieren. Mijn zoon dronk nl. 5x200 voeding en mocht van het cb er wel per fles 20ml water bij. Fruit valt nl ook onder vocht. Anders zou ik het nooit kunnen gaan geven (tenzij ik een fles laat vallen, maar dat mag niet omdat fruit eerst als extra is net als diksap). Verder kreeg m'n zoon met 3,5 maand fruit. Hij had erg veel last van z'n darmen. Vanaf ik hem een paar hapjes fruit gaf ging hij goed poepen en had hij geen last meer. Ook vond hij het erg lekker en at het goed op.
Groetjes
 
ik zou de de inhoud van het een na laatste flesje verminderen, zodat je kindje eerder honger krijgt en dan kan je het laatste flesje eerder geven bv. 22.00 uur en dan steeds wat vroeger
je kan dan bv in elk flesje wat meer voeding doen of je voegt bij het laatste flesje rijstebloem
het cb adviseerde mij de rijstebloem met 3,5 maaand
 
Terug
Bovenaan