diksap

Hoi,

Ik heb een vraag. Ik wil mijn dochtertje van ruim 4 maanden wat water met wat roosvicee gaan geven ivm met het warme weer.
Maar nou is mijn vraag hoeveel ik dan moet geven. En hoeveel roosvicee moet ik dan bij het water doen?
Ik wil het dan na het fruithapje en/of geven. Is dat verstandig?
Haar schema is nu:

10.00 180cc water + 6 schepjes Nutrilon
12.00 1 potje fruit (klein)
14.00 180cc + 6
16.00 1 potje groente (klein)
18.00 180cc + 6
22.00 180cc + 6 + 3 eetlepels nutrix

De groente verhuist ook weleens naar 20.00u

Groetjes Ramona
 
Gosh, wat eet jouw kindje al gevarieerd! Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en hij krijgt nu 4 of 5 flessen per dag met enkelt in de laatste fles een paar lepels nutrix.. Van ons cb. mocht hij nog geen hapjes en derg. Ondanks het feit dat het een flinke vent is van ruim 7 kilo.. Zijn jullie zelf begonnen met de hapjes enzo of gwacht tot de ''ok'' van het cb?? Ik ben erg benieuwd!
 
hoi,ramona
ik zou nog geen roosvicee geven,maar diksap dat is vanaf 4maanden,kan je overal kopen trouwens.
vergeet dit niet ook met afgekookt water te doen,je kan ook best alleen een beetje water geven hoor,ik weet nl niet ofdat je kindje diksap kan verdragen ivm het zuur,ik zou het gewoon proberen,mijn dochtertje vondt het lekker,ik ben ook meteen met een drinkbeker begonnen,zo een van avant vanaf 4maanden,ze begon nl er meteen zelf uit te drinken en ze kunnen hem vrij snel zelf vasthouden,tenminsten zij wel.
ik zou eerst met een paar druppeltjes diksap beginnen ergens halverwege de middag of als ze uit bed komt.
succes ermee
 
hoi Ramona,

Ik deed het ook altijd bij het fruit eten. Wel had ik niet de gewone roosvicee maar de diksap zonder suiker maar dat is verschillend wat je zelf wilt natuurlijk. Ik maakte het wel erg licht eigelijk bijna water. Dat vond ze net zo lekker namelijk dan heel zoet.

Ik kreeg een tijdje geleden het advies om geen water bij te geven tenzij het over de 30 graden was. Dat vond ik toen zo een onzin.

Marianne, je mag natuurlijk altijd zelf beginnen met oefenen maar vaak adviseren ze te wachten tot een maand of zes ivm de darmpjes. Maar sommige kinderen reageren heel goed op fruit eng groente.
Maar als jou kleine genoeg heeft aan wat ie nu krijgt kan je best nog wachten. Maar het cb geeft alleen richt lijnen.

groetjes joyce mama van Mara
 
Sorry daar ging net iets niet helemaal goed.

Bedankt voor jullie tips!

Marianne, op advies van het CB ben ik met 3,5 maand begonnen met fruit en een week later met groente. Gwen is nu 4 maanden en een week en woog gister 7555gr en 65,5cm.

Ik heb trouwens de roosvicee gekocht waar achterop het etiket van stond at het voor baby's vanaf 4 maanden is. Er stond ook bij dat het van natuurlijke suiker is gemaakt. Is dit dan wel goed of is het dan toch beter om gewone diksap te gebruiken?
En hoeveel geven jullie?

Groetjes Ramona


 
Ik ben ook in overleg met en op advies van het CB eerder begonnen met fruit en groente. Ook geef ik Nova al een flesje met diksap per dag. Ze krijgt in totaal maximaal zo'n 150 cc, versprijdt over de hele dag. Op een warme dag als vandaag heeft ze ook nog vaak een flesje met gewoon water in haar box liggen (anti-lek). Als ze echt dorst krijgt lebbert ze daar een beetje aan... Nou moet ik zeggen dat Nova erg makkelijk, en groot is (ruim 8 kilo, bij ca. 68 cm en ze is pas 21 weken... waar gaat dat heen). Bekijk het gewoon rustig en begin met kleine beetjes. Je kindje geeft vanzelf aan of het wel of niet bevalt. Ik gebruik trouwens gewone diksap, maar roosvicee kan ook prima (inderdaad die voor baby's). Als afwisseling geef ik haar soms ook een flesje met een beetje koude thee (zonder theine, van de natuurwinkel). Vindt madam heerlijk...

Gewoon proberen en goed kijken hoe je kindje erop reageert. Dat is de beste graadmeter... niet het CB of alle goed bedoelde adviezen.

Succes
 
ik geef onze zoon van bijna 5 maanden hetzelfde als ramona, alleen op andere tijdstippen. Wat betreft het drinken ben ik eerst begonnen van olvarit
"1e sapje" voor 4 maanden. Deze verspreid ik over de hele dag mits hij zoals vandaag (warme dag) dorst heeft. Mijn zoon woog 1 week geleden 7055 en 64,5 lang
 
Terug
Bovenaan