Diksap

Hallo allemaal,

even een vraagje: mijn jongste dochter van 6,5 maand is volgens mij wel toe aan drie flessen per dag ipv vier. Dit laat ze zien doordat ze steeds meer protesteerd als ik haar d'r fles geef. Nu wil ik dat dus terug gaan brengen maar ze heeft altijd al best aardig gespuugd maar met johannesbroodpitmeel was dit best te doen. Nu wil ik om het vochtgehalte op peil te houden diksap bij gaan geven (als tussendoortje met koekje)  maar de laatste keren dat ik dat probeerde, kwam alles er weer uit... Heeft iemand tips? of is het uberhaubt  wel nodig dat ik er sap bijgeef?

Bedankt vast!!!

Groetjes van Wendy (moeder van twee meiden 2,5 jr en 6,5 mnd)
 
hallo wendy,
mijn dochter van 4,5 mnd krijgt sindskort ook diksap, ik heb door haar melkflessen ook jhbpm, en dus ook door de diksap. ik maak het wel wat lauw zodat het beter wil mengen. mijn dochter vind het heeeeerlijk!
succes!
groetjes susu.
 
Hoi,

Mijn zoontje ( 7 mnd) krijgt ook een tijdje 3 flessen en ik probeer hem ook elke dag wat diksap te geven maar hij is er niet dol op. Ik gebruik ook Johannesbroodpitmeel door zijn melk maar door zijn diksap doe ik het niet en dat gaat eigenlijk best goed. Hij drinkt ook nooit een flesje in 1x op maar neemt af en toe een klein slokje dus dat zal ook wel mee werken dat hij daardoor minder spuugt.
Ze moeten in iedergeval minimaal 500 ml vocht per dag binnen krijgen dus in principe zouden 3 flessen van 200ml genoeg moeten zijn.

Gr. Kim
 
Hoi,

Ook mijn dochter is een refluxbaby. Ik geef haar nutrilon AR (dus met jhpmeel) en dus nu ook 2x per dag wat dixap of water omdat ze nu op 2 flessen zit met wat pap en er toch dorst bij blijft houden. Mijn dochter spuugt inderdaad wel eens weer wat uit maar het gaat steeds beter. Ik probeer het samen te geven met brood en de warme hap, dan blijft het wat beter in haar maagje zitten.

Groetjes F. mv Mandy, 8 mnd
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker jullie tips gebruiken. Ik geef haar nu ook sinds kort 3 flessen van 210 met 7 scheppen en fruit en groente erbij en het gaat heel goed! Het is een vrolijke meid...

Groetjes,
Wendy
 
Terug
Bovenaan