diksap

Hoi Meiden,

Isabelle had steeds erg veel last van diarree. Nu ben ik gestopt met het geven van meerdere glazen diksap. Ze krijgt er nu nog 1 per dag. De rest water en thee. Nu gaat het al een stuk beter. Sommigen denken nu misschien van natuurlijk dat weet je toch? Maar hier was het er echt ingeslopen om meerder keren per dag diksap te geven.
Gisteren was ik bij de ha en die zei dat het heel goed kan dat vooral peuters niet tegen teveel diksap kunnen. Teveel fruitzuur voor de darmpjes.
Ik dacht ik laat het ff weten. Misschien zijn er nog meer moeders waarbij zo'n gewoonte van diksap geven erin geslopen is en nu ook last hebben van diarree.

Groetjes Babybelle

Wij hebben ook een tijdje gehad dat ze op een gegeven moment twee of drie volle bekers limonade (diksap) dronk. Nu geven we haar max. 1 beker op een dag, de rest water, en natuurlijk haar melk.

Hoi hoi,

Sven moest altijd overgeven van diksap (waarschijnlijk dan van die fruitzuren). Toen kreeg hij Roosvicee maar ook daar moet hij vaak van spugen. Daarom krijgt hij nu Karvan Cevitam en dat ook maar 1 beker per dag. Voor de rest ook melk en water.

Groetjes,
Maike

Het verbaasd me dat jullie kleintjes zo weinig sap krijgen...

Jennifer krijgt meestal 1 beker diksap en daarnaast van die pakjes (heb verschillende smaken in huis, sinasappel/ appelsap/frambozen). Dit kan dan oplopen tot ongeveer 3 bekers per dag. Het verschilt heel erg per dag.
Bij haar boterham krijgt ze gewoon melk.

Eigenlijk geef ik haar nooit water, volgens mij drinkt ze dat ook nooit op.

Hoeveel bekers drinken jullie kinderen dan per dag????????

gr. Ilone

Hoi,

Mijn dochter drinkt ongeveer 2 bekertjes melk op een dag, en twee bekertjes water. Soms vervangen we  1 beker  water door sap. Dus ze drinkt 4 bekertjes op een dag. Das ook wel genoeg  denk ik!  

Terug
Bovenaan