diksap............?????????

hoi Annemieke, wat is nou weer diksap??? Ik geloof dat ik gek wordt van alles wat ik niet ken...?

Ik ga donderdag naar het Cb met een lijst vragen, haha, alleen maar over eten, drinken en slapen... zal die van diksap ook erbij zetten!

Liefs S.

Hey Annemieke,

Over diksap is al eens een discussie geweest......Ik geef Stefan geen diksap voorlopig omdat ze het simpelweg niet nodig hebben!Ze groeien van de BV/FV en van de groenten en fruit momenten maar niet van alle sapjes.....van de zomer als ze echt op het schema van volledige bijvoeding zitten wordt het anders maar rond deze tijd hoeft het nog niet,je propt je kindje alleen maar vol met vocht...met de kans dat ze de fles/borst eventueel niet volledig nemen(tuurlijk zijn er kinderen die het wel nemen!maar nodig is het niet).

Ze mogen hun hele leven nog sapjes drinken!!!!!Geef ze niet te vroeg al die dingen...de borst of fles is alles wat het belangrijkste is!!!!

Liefs Gea

Ik heb Marijn toevallig afgelopen weekend wat diksap gegeven (voor Toulouse: natuurlijk vruchtensap, zonder toevoegingen, geschikt vanaf 4 maanden, t ekoop bij de drogist of supermarkt). Puur om hem aan een andere smaak en temperatuur te laten wennen (ik heb het met "koud" water gegeven). Ik heb hem iets van 20/30 cc laten dirnken, omdat ie anders misschien (zoals Gea zei) te vol zit voor de flessen melk. Marijn vond het wel lekker.
Inderdaad, je kleintje heeft dit absoluut niet nodig, maar ik vind het fijn als ie wat andere smaken leert kennen. Flesvoeding is namelijk erg eenzijdig qua smaak t.o.v. borstvoeding........dan proeven die kleintjes wat mama heeft gegeten!
Succes.

Je hebt inderdaad heeeel veel verschillende diksappen en dat soort siroopjes. De appelsmaak is wat zuur en was hier niet zo'n succes. Dean krijgt af en toe (na het fruit/groente) wat sap. Het is gewoon sap van puur fruit met water, dus erg is het niet hoor. Er zijn geen suikers of zoiets toegevoegd. Ik heb trouwens nu de sap van de Aldi.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan